De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Facebook gebruik en potentie

    Facebook bestaat inmiddels 10 jaar en is veruit het grootste en belangrijkste sociale medium op deze aardbol. In dit rapport lezen we hoe groot Facebook in Noord-Brabant is en hoe gemeenten omgaan met dit sociale medium. Voor het gebruik van Facebook in Noord-Brabant is gekeken naar het aantal gebruikers en inwoners en de verhouding tussen beiden. Bij gemeenten hebben we gekeken naar het aantal Facebook gebruikers die een gemeente volgen en de interactie van gemeenten zelf.

    Lees verder »
  • Social Media Advertising onderzoek 2014

    Hoe staat het er voor met social media advertising in Nederland? Om daar een vinger op te kunnen leggen onderzoekt Pauwr jaarlijks de top 500 adverteerders van Nederland op hoe zij omgaan met adverteren via sociale media. 

    Lees verder »
  • Opleidingsbehoefte en gebruik digitale media

    Ruim de helft van ondernemend Nederland zet social media in voor zakelijke doeleinden. Een verdubbeling ten opzichte van 2012. Ondernemers gebruiken social media vooral voor het genereren van meer naamsbekendheid, het aantrekken van nieuwe klanten en het verbeteren van de dienstverlening. Daarbij is Facebook het meest populair (41%), gevolgd door LinkedIn (37%) dat inmiddels Twitter overstijgt (24%).

    Lees verder »
  • Nederlandse foodmerken op Twitter

    Relatief weinig foodmerken zijn zelf actief op Twitter. Merken die wel actief zijn gebruiken Twitter vooral om nieuwe producten en campagnes te promoten, maar ook het aanhalen van speciale dagen of het weekend is  populair. Ben&Jerry’s komt als grote winnaar uit de bus met de meeste verzonden tweets, de meeste gegenereerde buzz en de hoogste pr-waarde. Dit blijkt uit een onderzoek naar de twitteractiviteit van 55 grote Nederlandse foodmerken.

    Lees verder »
  • Non-profit organisatie profiteert te weinig van mondige consument

    Ruim drie kwart van Nederlanders deelt weleens zijn/haar mening over een product of dienst online met een non-profit organisatie. Slechts een derde heeft echter het gevoel dat hier daadwerkelijk iets mee wordt gedaan. Bij commerciële organisaties ligt de verwachting met 59 procent aanzienlijk hoger, blijkt uit onderzoek onder 32.000 respondenten.

    Lees verder »
  • Tieners en online privacy

    Nederlandse tieners hechten meer aan hun privacy dan vaak wordt gedacht. Jongeren hebben de naam dat ze hun hele hebben en houwen gedachteloos op internet zetten, maar uit dit onderzoek blijkt het tegendeel. Tieners blijken mediawijzer en zich meer bewust van hun online privacy dan vaak wordt gedacht. Ze lezen en horen in de media veel over privacy en worden gewaarschuwd door ouders. 

    Lees verder »
  • Social Intelligence Report Q1 2014

    Het Q1 2014 Social Intelligence Report van Adobe laat zien dat Facebook nog altijd het leidende social media platform is. De engagement is hoger op Facebook dan op andere platformen en dit neemt nog altijd toe. Dit recente onderzoeksrapport van Adobe bekijkt de impact van sociale media op merken vanuit een paid, owned en earned perspectief. 

    Lees verder »
  • Brand Engagement in the Participation Age

    De dagen waarin consumenten achterover leunden en communicatie van merken 'ontvingen' zijn voorbij. Consumenten leunen nu voorover: ze zijn actief, betrokken en in gesprek. In het participatietijdperk waar we ons in bevinden is het belangrijk dat marketeers een strategie hebben voor online engagement. Om marketeers daarbij te helpen hebben Google en Advertising Age dit onderzoek uitgevoerd. Uit dit onderzoek zijn 6 learnings voor marketeers gekomen.

    Lees verder »
  • Trendrapport Open Education 2014

    Het Trendrapport Open Education 2014 beschrijft de trends op het gebied van open en online onderwijs in binnen- en buitenland, geschreven vanuit de context van het Nederlandse hoger onderwijs. Dat gebeurt aan de hand van acht artikelen van Nederlandse experts op het gebied van open en online onderwijs en acht korte intermezzo’s.

    Lees verder »
  • Watching with friends

    Deze whitepaper laat zien hoe verschillende groepen Facebook-gebruikers praten over televisieprogramma's in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Australië. De whitepaper is totstandgekomen samen met Facebook.

    Lees verder »