De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • De conversation marketing van de top 100 bedrijven van Nederland

    Uit dit onderzoek blijkt dat adverteerders niet goed reageren op klanten berichten via sociale media. 63 procent van de Nederlandse adverteerders reageert niet op Twitterberichten, en 20 procent reageert niet via Facebook.

    Lees verder »
  • Social Media Insurance Monitor 2015

    Het Nederlandse Aegon heeft de hoogste score bereikt bij het eerste Europese onderzoek naar de inzet van social media in de verzekeringsbranche. Aegon NL was in 2014-2015 het meest actief van de 15 leidende verzekeraars uit 9 landen die bij deze onafhankelijke Social Media Insurance Monitor.

    Lees verder »
  • DM Barometer - Social marketing, puberaal of volwassen?

    Anno 2015 is social marketing zijn puberstreken verloren. Social is niet langer in het beheer van de stagiaire, de budgetten zitten in de lift en social dient een duidelijk doel in de marketingmix: bereiken, converseren en zelfs een beetje converteren.

    Lees verder »
  • Iene Miene Media 2015

    Ouders staan het mediagebruik van jonge kinderen (1-8 jaar) steeds vaker en langer toe. Ouders komen steeds vaker in een spagaat door de toename van het mediagebruik van hun kinderen. Aan de ene kant staan ze hun kinderen steeds vaker en langer toe om met tablets en computers te spelen, zelfs tot in de slaapkamer. Aan de andere kant zijn ouders er ook van overtuigd dat media geen ‘must’ voor hun kinderen zijn en vinden ze dat kinderen beter iets anders kunnen doen dan met media bezig te zijn. Dat blijkt uit dit onderzoek van Mediawijzer.

    Lees verder »
  • Social.com Benchmark Advertising Report

    Het gaat razendsnel met mobile advertising. De groei van mobile active users verloopt veel sneller dan de algehele groep maandelijks actieve gebruikers. Sinds 2013 zijn de CPC kosten voor mobiele advertenties met maarliefst 80 procent gestegen tot $0,28. 

    Lees verder »
  • The global economic impact of Facebook 2015

    Vandaag komt Deloitte samen met Facebook met het rapport Facebook’s Global Economic Impact, over de waarde die het sociale netwerk heeft voor gemeenschappen, kleinere ondernemingen en economieën in de wereld. Wereldwijd schat Deloitte dat Facebook in 2014 geleid heeft tot economische activiteiten met een waarde van rond de 227 miljoen dollar en daarmee 4,5 miljoen banen heeft gecreëerd. 

    Lees verder »
  • Trends in digitale media 2014

    Vorig jaar december concludeerde SPOT dat TV kijken via de tablet sterk was gegroeid in vergelijking met een jaar eerder, maar dat het percentage TV kijken via de smartphone stabiel was gebleven. Nu blijkt dat het TV kijken via de smartphone in vergelijking met vorig jaar sterk is gegroeid, met maar liefst 75%. En het TV kijken via de tablet stijgt ook weer verder. Het aantal smartphone gebruikers is in een jaar tijd met 1,4 miljoen gestegen, tot bijna 10 miljoen Nederlanders.

    Lees verder »
  • Whitepaper selfiemarketing

    Tegenwoordig staat de consument veel meer centraal binnen een organisatie dan vroeger. Ieder merk probeert de consument te binden als ‘fan van hun merk’. Fans voelen zich niet alleen verbonden met het merk, maar zorgen ook voor de verspreiding van het merk. Vandaag zijn we op een punt gekomen waarbij er per dag ongeveer 1,8 miljoen foto’s via social media worden verspreid. Veel van deze foto’s zijn ‘selfes’, waarbij mensen bewust of onbewust poseren met producten van hun favoriete merk.

    Lees verder »
  • Social business now

    De gemiddelde Nederlander kan niet meer zonder zijn vrienden en informatie onder hand- of swipebereik. Sinds enkele jaren beginnen merken echt te begrijpen welke belofte dat voor hen inhoudt. Maar ook welke enorme veranderingen daarmee gepaard gaan. Het is één ding om een sterk merk te bouwen in een digitale omgeving, maar het is veel uitdagender en interessanter om een sterker merk – en zelfs een sterkere organisatie – te bouwen met behulp van die digitale omgeving, niet alleen in maar mét social media.

    Lees verder »
  • Effectieve online marketing en communicatie in de zorg

    De zorg is in beweging. Zorgaanbieders krijgen te maken met nieuwe financiers, klantgroepen of zorgalternatieven. Zorgconsumenten betalen steeds vaker zelf voor zorg, het eigen risico wordt ieder jaar hoger en ook verdwijnen er hulpmiddelen en behandelingen uit het basispakket en worden die dus steeds vaak niet vergoed door zorgverzekeraars. Bovendien oriënteren zorgconsument en verwijzer zich steeds meer online. Zij verbinden zich via websites, social media en andere online contact- mogelijkheden met zorgorganisaties.

    Lees verder »