De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Choosing The Tools for A Unified Content Strategy - Altimeter

    Contentmarketing is niet alleen meer voor PR en marketing. Ook sales en customer service kan het inzetten om verbetering omtrent klantbehoeften en awareness te bereiken. Dat heeft impact op zowel de productie als de distributie van content. Honderden tools claimen de beste te zijn, maar hoe kies je de tool die het beste bij jouw doelen en organisatie past? 

    Lees verder »
  • Adapting to an increasingly content-hungry world - Adobe

    Klanten eisen een eindeloze stroom van concent van hun apparaten. Adobe vroeg 12.000 consumenten uit 6 landen hoe je hun apparaten gebruiken, in welke content ze interesse hebben en wat ze van bedrijven verwachten als het gaat om content. 

    Lees verder »
  • Content: The H2O of Marketing - Accenture

    100% van alle ondervraagde marketeers in dit wereldwijde onderzoek zijn het over een ding eens: content is voor business wat water is voor leven. Maar het effectief inzetten van die content lukt lang niet altijd. Dat blijkt uit dit onderzoek van Accenture. ​

    Lees verder »
  • Contentmarketing voor recruitment

    Contentmarketing is een hot topic in de marketing. Ook voor recruitment is het van onschatbare waarde. Wat is de kracht van contentmarketing en hoe realiseer je een succesvolle aanpak?

    Lees verder »
  • Communicatiejaaronderzoek 2015

    In dit onderzoek wordt gekeken naar de inzet van diverse communicatiespecialismen in 2014 en naar de verwachtingen en trends op het gebied van communicatie voor 2015. De communicatieprofessional verwacht een toenemende mate van aandacht voor crisiscommunicatie en issue management. In 2013 dacht slechts 1 op de 5 communicatieprofessionals hier veel mee bezig te zijn, maar in 2014 en 2015 is dit gestegen naar bijna de helft. 

    Lees verder »
  • The CEO Reputation Premium

    Bijna de helft (45 procent) van bedrijfsreputatie is toe te schrijven aan de reputatie van de CEO. 81% van de wereldwijd ondervraagde senior leidinggevenden vindt betrokkenheid en zichtbaarheid van de CEO cruciaal voor de bedrijfsreputatie. De reputatie van de CEO is van belang voor het succes en het concurrerend vermogen van een organisatie.

    Lees verder »
  • De positie van inbound marketing bij ICT-bedrijven

    Uit een onderzoek van One4Marketing en ICT Valley blijkt dat ICT-bedrijven veelvuldig kansen voor inbound marketing laten schieten. Evenals vorig jaar werd onderzocht wat de positie is van inbound marketing. Er blijkt slechts een kleine positieve verschuiving te zijn ten aanzien van deze relatief nieuwe marketingfilosofie. Er zijn wel meer ondernemingen die proberen hun online marketing op een goede manier in te zetten. Maar er blijft nog een groot onbenut potentieel. 

    Lees verder »
  • Brand Builders

    IAB heeft Brand Builders gelanceerd, een set van 6 aanbevolen advertentieformaten voor branding. Om hiertoe te komen zijn er 300 senior publishers, bureau's en advertentienetwerken uit Europa geïnterviewd. Het onderzoek bracht de op dit moment populaire formaten aan het licht, evenals de in de toekomst verwachte populaire formaten. Op basis hiervan zijn de Brand Builders tot stand gekomen.

    Lees verder »
  • EDM Monitor 2013 - DJ’s

    In dit rapport zijn de online activiteiten van dj’s uit de dancescene over het afgelopen jaar geanalyseerd. De online prestaties blijken nauw samen te hangen met het commerciële succes van de individuele artiesten. Zo is er een verband tussen de score op Facebook en de positie van een artiest in de DJ Mag Top 100, de jaarlijkse lijst die de beste dj ter wereld benoemt. “Met een sterke online reputatie en een bestand van miljoenen fans kunnen vervolgens lucratieve sponsordeals worden gesloten. Data is van onschatbare waarde geworden”, aldus Denis Doeland, directeur van DDMCA.

    Lees verder »
  • The Curious Case of Behavioral Backlash

    Merken roepen allerlei associaties op. Deze associaties kunnen ontstaan door kenmerken van het product of merk, maar ze worden vaak bewust gecreëerd met behulp van verschillende marketingcommunicatiestrategieën. En dat is niet zo vreemd, want uit onderzoek is gebleken dat de associaties die we met merken hebben invloed hebben op ons gedrag. Maar wat is de rol van slogans hierin? 

    Lees verder »