De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.
-
Return On Advertising Spend (ROAS)
Welke KPI’s zijn nu echt relevant voor het bepalen van het rendement van marketinginvesteringen? De werkgroep ROAS van BVA en IAB Nederland heeft een handboek gemaakt om marketeers hierbij te helpen.
Lees verder » -
Choosing The Tools for A Unified Content Strategy - Altimeter
Contentmarketing is niet alleen meer voor PR en marketing. Ook sales en customer service kan het inzetten om verbetering omtrent klantbehoeften en awareness te bereiken. Dat heeft impact op zowel de productie als de distributie van content. Honderden tools claimen de beste te zijn, maar hoe kies je de tool die het beste bij jouw doelen en organisatie past?
Lees verder » -
Adapting to an increasingly content-hungry world - Adobe
Klanten eisen een eindeloze stroom van concent van hun apparaten. Adobe vroeg 12.000 consumenten uit 6 landen hoe je hun apparaten gebruiken, in welke content ze interesse hebben en wat ze van bedrijven verwachten als het gaat om content.
Lees verder » -
The Value of a Digital Ad - comScore
Adblockers, de verschuiving naar mobiel: al tijden vormt de visibility, de zichtbaarheid dus, van display-ads een probleem. Hoe ga je daarmee om als adverteerder en als bureau?
Lees verder » -
Digital Advertising Report Q4 2015 - Adobe
Adobe heeft in dit onderzoek gekeken naar de trends in paid search, patronen in mobiele bestedingen, de prestaties van Facebook advertenties ten opzichte van Google advertenties en het effect van digitale advertenties op de omzet van online retailers gedurende de kerstperiode.
Lees verder » -
Adblockers-onderzoek IAB
85 procent van de Nederlanders ergert zich aan “Lightbox ads”, volgens onderzoek van IAB Nederland, de brancheorganisatie voor digitale marketing.
-
Adobe - Digital Trends Report 2016
De Digital Trends Briefing 2016 van Adobe verkent belangrijke trends, uitdagingen en kansen die impact zullen hebben op marketing in 2016. Centraal in het rapport staan thema's als customer experience, content optimisation, data-driven marketing, mobile en ROI. Het rapport is gebaseerd op een survey onder 7000 marketeers, werkzaam over de hele wereld.
Lees verder » -
European Programmatic Market Sizing Research
Nieuw onderzoek van IAB laat zien dat programmatic display advertising op mobiel en video enorme groei laat zien.
Lees verder » -
IAB Global Mobile Advertising revenue Report
IAB Europe, het U.S. IAB Mobile Marketing Center of Excellence en IHS Technology hebben hun wereldwijde cijfers over mobiele-advertentie-omzet gepubliceerd. Deze omzet steeg met liefst 64,8% naar 24.0 miljard euro in 2014 (2013: 14,6 miljard euro), als gevolg van de veranderingen in het gebruik van devices, een veranderend consumptiepatroon verrijkende initiatieven vanuit de sector.
Mobile display laat wederom de grootste stijging zien met 88,1%, gevolgd door mobile search met 55.2%. Messaging groeide 13%, waarbij gebruikers blijven switchen van 'operator-owned messaging' (sms) naar 'app-based messaging platforms'.
Lees verder » -
Q2 2015 Digital Advertising & Social Intelligence
Een belangrijke onderzoeksfocus is de impact van ‘Mobilegeddon’ van Google op de prestaties van advertenties. Mobilegeddon hield in dat Google website met een goede mobiele versie de voorkeur geeft in rankings boven minder geoptimaliseerde sites. Adobe kijkt naar de veranderingen in advertentie-displays op Google en Facebook. Uit het onderzoek blijkt dat Mobilegeddon een grote impact heeft op websites met een matige mobiele versie; een afname van 10% in organisch verkeer.
Lees verder »