De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Groei smartphonepenetratie in Nederland vlakt af - Telecompaper

    85 procent van de Nederlanders had in het derde kwartaal een smartphone. De smartphonepenetratie vertoont in Nederland nog steeds groei, al lijkt deze groei nu af te vlakken. Dat blijkt uit de meest recente gratis te downloaden TP:Basics-editie die inzoomt op de smartphonepenetratie in Nederland.

    Lees verder »
  • Mobile is eating the world - Sitecore

    Welke nieuwe eisen stellen de nieuwe generaties aan een klantervaring? En hoe ontwerp je micro-momenten? Brian Solis, bekend van onder andere de boeken 'Engage' en 'Putting the Public Back in Public Relations', neemt de lezer mee in het nieuwe normaal. 

    Lees verder »
  • Smartwatches: The opportunities and challenges for marketers - Kentico.

    Smartwatches. Heb jij er al een? Waarschijnlijk niet. Ze zijn te duur en ze kunnen te weinig. Dat blijkt uit het onderzoek Smartwatches: The opportunities and challenges for marketers van Kentico. 69 procent van resondenten geeft aan dat ze smartwatches momenteel te duur vinden. Daarnaast ziet 38 procent simpelweg niet genoeg redenen om een smartwacth aan te schaffen.

    Lees verder »
  • De staat van mobiele shopping apps - Teradata

    Er heerst een groeiend bewustzijn voor Apps onder consumenten. Steeds meer Merken en Retailers maken hier slim gebruik van. Middels deze Apps wordt 24/7 shopping gemak aangeboden met als doel om de verkoop te stimuleren maar wordt er wel voldoende rendement uit deze Apps gehaald? 

    Lees verder »
  • Quarterly Digital Intelligence Briefing: 2016 Digital Trends - Econsultancy

    Het rapport Quarterly Digital Intelligence Briefing: 2016 Digital Trends van Econsultancy ondervroeg 7000 marketeers en ecommerce-professionals naar hun prioriteiten en verwachte trends voor 2016. Dat levert een boel interessante grafieken op als het gaat om customer experience, mobile, data-driven marketing en personalisatie

     

    Lees verder »
  • Digital Advertising Report Q4 2015 - Adobe

    Adobe heeft in dit onderzoek gekeken naar de trends in paid search, patronen in mobiele bestedingen, de prestaties van Facebook advertenties ten opzichte van Google advertenties en het effect van digitale advertenties op de omzet van online retailers gedurende de kerstperiode.

    Lees verder »
  • Adobe - Digital Trends Report 2016

    De Digital Trends Briefing 2016 van Adobe verkent belangrijke trends, uitdagingen en kansen die impact zullen hebben op marketing in 2016. Centraal in het rapport staan thema's als customer experience, content optimisation, data-driven marketing, mobile en ROI. Het rapport is gebaseerd op een survey onder 7000 marketeers, werkzaam over de hele wereld. 

    Lees verder »
  • European Programmatic Market Sizing Research

    Nieuw onderzoek van IAB laat zien dat programmatic display advertising op mobiel en video enorme groei laat zien. 

    Lees verder »
  • IAB Advertiser Mobile Audit report

    Adverteerders worden steeds beter in engagement op mobiele platformen volgens het onderzoek van het Interactive Advertising Bureau Europe. Meer dan driekwart van adverteerders in de Europese auto- en retailindustrie hebben een mobiele website waarbij ruim de helft gebruikt maakt van responsive design. Het onderzoek laat echter ook zien dat er nog genoeg kansen liggen voor mobiele marketing via apps. 

    Lees verder »
  • IAB Global Mobile Advertising revenue Report

    IAB Europe, het U.S. IAB Mobile Marketing Center of Excellence en IHS Technology hebben hun wereldwijde cijfers over mobiele-advertentie-omzet gepubliceerd. Deze omzet steeg met liefst 64,8% naar 24.0 miljard euro in 2014 (2013: 14,6 miljard euro), als gevolg van de veranderingen in het gebruik van devices, een veranderend consumptiepatroon verrijkende initiatieven vanuit de sector.

    Mobile display laat wederom de grootste stijging zien met 88,1%, gevolgd door mobile search met 55.2%. Messaging groeide 13%, waarbij gebruikers blijven switchen van 'operator-owned messaging' (sms) naar 'app-based messaging platforms'.

    Lees verder »