De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Quarterly Digital Intelligence Briefing: 2016 Digital Trends - Econsultancy

    Het rapport Quarterly Digital Intelligence Briefing: 2016 Digital Trends van Econsultancy ondervroeg 7000 marketeers en ecommerce-professionals naar hun prioriteiten en verwachte trends voor 2016. Dat levert een boel interessante grafieken op als het gaat om customer experience, mobile, data-driven marketing en personalisatie

     

    Lees verder »
  • Conversie verhogen met bezorging

    In deze online marketingmix is er één aspect dat jarenlang onderbelicht bleef: de bezorging. Het proces waarbij de bestelling in de handen van de klant moet komen werd door veel online retailers lang gezien als noodzakelijk kwaad. De order was toch al binnen.

    In dit whitepaper komen 11 manieren aan bod waarmee e-commerce marketeers met bezorging klanten kan stimuleren tot een aankoop, geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk. 

    Lees verder »
  • Global Connected Commerce - Nielsen

    De Global Connected Commerce Survey, uitgevoerd door onderzoeker Nielsen onder 13.000 respondenten in 26 landen, wijst op een verschuiving naar mobiel winkelen en digitale betalingen.

    Lees verder »
  • E-commerce statistics for individuals

    Steeds meer Europeanen winkelen online. In 2015 was dat al 53 procent, zo blijkt uit onderzoek van Eurostat. Het merendeel van de bevolking in de leeftijd van 16 tot 74 jaar heeft vorig jaar wel eens iets online besteld. De 53 procent is flink hoger dan de 43 procent uit 2012

    Lees verder »
  • Adyen Mobile Payments Index January 2016

    Voor het eerst is meer dan eenderde (34 procent) van alle wereldwijde browsergebaseerde betalingen uitgevoerd vanaf een mobiel apparaat. Dat is tien procent meer dan in het derde kwartaal. Dat blijkt uit nieuwe marktcijfers van technologiebedrijf Adyen.

    Lees verder »
  • Salesforce 2015 Connected Shoppers rapport

    Retailers moeten zich meer richten op millennials (18-34 jaar) om de drukke decemberperiode succesvol door te komen,. Een geïntegreerde omnichannel-benadering is noodzakelijk om deze jonge consumenten effectief te bereiken. Dit blijkt uit het 2015 Connected Shoppers Report, gepubliceerd door Salesforce.

    Lees verder »
  • M-commerce in Europa 2015

    Een onderzoek naar de laatste online shopping trends en het gedrag van consumenten met betrekking tot m-commerce in Europa. De analyse is gebaseerd op data van 4.000 webwinkels in 7 Europese landen:

    §  Welke landen kopen het meest via mobiel?

    §  Om welk aandeel van de online verkopen gaat het?

    §  Wat kopen consumenten mobiel en op welk moment van de dag?

    Lees verder »
  • IAB Advertiser Mobile Audit report

    Adverteerders worden steeds beter in engagement op mobiele platformen volgens het onderzoek van het Interactive Advertising Bureau Europe. Meer dan driekwart van adverteerders in de Europese auto- en retailindustrie hebben een mobiele website waarbij ruim de helft gebruikt maakt van responsive design. Het onderzoek laat echter ook zien dat er nog genoeg kansen liggen voor mobiele marketing via apps. 

    Lees verder »
  • Q2 2015 State of Mobile Commerce Report

    In het rapport komt naar voren dat mobiele apps bijna 50 procent van de mobiele transacties genereren voor sommige van de grootste ecommerce spelers die de gebruikerservaring van hun apps een prioriteit hebben gemaakt. Apps zien een veel hogere conversie rates  dan mobiele browser of zelfs desktop. Ook toont het rapport aan dat 40% van de ecommerce transacties worden voltooid met meerdere devices. Smartphones, desktops en tablets worden gebruikt in verschillende combinaties om informatie over producten te verzamelen en in het maken van een beslissing over de aankoop hiervan. 

    Lees verder »
  • Mobile Payments Index Q2 2015

    Smartphones hebben hun voorsprong qua transactievolume. Hun aandeel steeg van 61,8% op alle mobiele transacties in het eerste kwartaal tot 64,1% in het tweede kwartaal. Deze stijging is niet louter aan de iPhone te wijten. Smartphones met Android blijven aan terrein winnen wat betreft het aantal mobiele transacties. In het tweede kwartaal van 2015 was er sprake van een stijging tot 28,3% (in het eerste kwartaal ging het om 27,2%). Het gebruik van tablets vertoonde daarentegen een daling: van 38,2% in het eerste kwartaal van 2015 naar 35,9% in juni 2015.

    Lees verder »