De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Adyen Mobile Payments Index January 2016

    Voor het eerst is meer dan eenderde (34 procent) van alle wereldwijde browsergebaseerde betalingen uitgevoerd vanaf een mobiel apparaat. Dat is tien procent meer dan in het derde kwartaal. Dat blijkt uit nieuwe marktcijfers van technologiebedrijf Adyen.

    Lees verder »
  • IT and Marketing: Finding Harmony in the Yin and Yang of the Digital World

    Om optimiaal te presteren in een digitale wereld moeten marketing en IT echt beter gaan samenwerken: de alignment tussen deze twee zijn een cruciale voorwaarde in een snel veranderende wereld. In dit rapport komen verschillende experts aan het woord over hoe je deze twee werelden dichter bij elkaar krijgt. 

     

    Lees verder »
  • Adobe - Digital Trends Report 2016

    De Digital Trends Briefing 2016 van Adobe verkent belangrijke trends, uitdagingen en kansen die impact zullen hebben op marketing in 2016. Centraal in het rapport staan thema's als customer experience, content optimisation, data-driven marketing, mobile en ROI. Het rapport is gebaseerd op een survey onder 7000 marketeers, werkzaam over de hele wereld. 

    Lees verder »
  • Mobiel aandeel van lokale betalingsmethoden gestegen tot 50 procent

    Het mobiele aandeel van lokale betalingsmethoden is tot vijftig procent gestegen. Dit blijkt uit de nieuwe kwartaaleditie van Adyens Mobile Payments Index. In dit rapport analyseert Adyen de data van alle wereldwijde betalingstransacties voor smartphones en tablets. In het derde kwartaal van dit jaar groeide het aantal mobiele betalingen wereldwijd. Ze vertegenwoordigen inmiddels meer dan 30 procent van alle internettransacties. In het tweede kwartaal van dit jaar bedroeg dit percentage nog 28,7 procent

    Lees verder »
  • Nederlandse gamesindustrie groeit door startups

    De gamesindustrie in Nederland is gegroeid van 330 studio’s en ontwikkelbedrijven in 2011 naar 455 in 2015. Dat is hoger dan het gemiddelde van de Nederlandse economie. Dat blijkt uit de Gamesmonitor 2015.

    Lees verder »
  • comScore Global Digital Future in Focus 2015

    De snelle verspreiding van ideeën heeft impact op elke industrie. Trends als de wisselwerking tussen platformen, gebruikers en content verspreiden zich sneller over de wereld dan ooit.

    Lees verder »
  • State of the Internet Security-rapport Q2 2015

    De afgelopen drie kwartalen is er een verdubbeling waargenomen van het aantal DDoS-aanvallen. Terwijl de aanvallers minder krachtige, maar juist langere aanvallen hebben gebruikt dit kwartaal, neemt het aantal gevaarlijke mega-aanvallen juist toe.

    In Q2 2015 hebben er 12 aanvallen plaatsgevonden met pieken van meer dan 100 Gigabits per seconde (Gbps). Vijf aanvallen hadden pieken met meer dan 50 miljoen packets per seconde (Mpps). Zeer weinig organisaties hebben de capaciteit om dergelijke aanvallen zelf af te kunnen slaan. 

    Lees verder »
  • Freelancers Tarievenonderzoek 2015

    Uit de in het afgelopen jaar uitgebrachte offertes op Hoofdkraan.nl blijkt dat er rake klappen zijn uitgedeeld onder freelancers. Met name de freelance marketeers zijn hard getroffen. Zij verdienen in 2015 gemiddeld €48 per uur, terwijl dit tarief twee jaar geleden nog op €62 per uur stond. Freelancers uit Noord-Brabant zijn de duurste van Nederland, terwijl freelancers in Den Haag stunten met hun tarieven om de concurrentie voor te blijven. Zij rekenen een uurtarief van slechts €37 per uur

    Lees verder »
  • Digital Agencies 2015

    Het jaarlijkse onderzoek onder digital agencies laat zien dat strategie in de dienstverlening van webbureaus een steeds belangrijkere rol gaat spelen. Het aantrekken van gekwalificeerd personeel vormt de grootste belemmering voor groei bij de digital agencies. Bij opdrachtgevers van digital agencies heeft een betere customer experience en het verkrijgen van inzicht in de doelgroepen de hoogste prioriteit. Met name de marketing- en verkoopkanalen zijn als afdeling het meeste onderhevig aan digitale transformatie binnen organisaties in Nederland.

    Lees verder »
  • State of the Internet Q1 2015

    Dit rapport geeft inzicht in wereldwijde, regionale en nationale cijfers van de snelheid van internetverbindingen, breedbandadoptie op zowel vaste als mobiele netwerken, de hoeveelheid verkeer die gegenereerd wordt bij online aanvallen, IPv6-implementaties en of 4K al voet aan de grond krijgt. Uit het rapport voor Q1 blijkt onder andere dat Nederland koploper is in de adoptie van breedbandinternet in Europa, maar dat ons land hopeloos achterloopt als het gaat om de snelheid van mobiel internet.

    Lees verder »