De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • The New Store - ShoppingTomorrow

    Veel retailers worden geconfronteerd met veranderend consumentengedrag. Technische ontwikkelingen gaan snel en worden massaal omarmd door de consument. Hoe kan de retailer hierop inspelen in de fysieke winkel? Welke technieken zijn zinvol om in te zetten en hoe meten we hoe effectief ze bijdragen aan de doelstellingen? De expertgroep The New Store geeft hier antwoord op in haar bluepaper

    Lees verder »
  • Groei smartphonepenetratie in Nederland vlakt af - Telecompaper

    85 procent van de Nederlanders had in het derde kwartaal een smartphone. De smartphonepenetratie vertoont in Nederland nog steeds groei, al lijkt deze groei nu af te vlakken. Dat blijkt uit de meest recente gratis te downloaden TP:Basics-editie die inzoomt op de smartphonepenetratie in Nederland.

    Lees verder »
  • Future City Center - ShoppingTomorrow

    Er bestaat natuurlijk niet één consument. Om handvatten te bieden aan onder andere retailers hebben we typologieën ontwikkeld van de consument in 2030. Enerzijds is er het perspectief van waaruit de consument handelt en keuzes maakt: efficiëntie of gericht op beleving. Anderzijds is er de fysieke oriëntatie van de consument, of hij/zij nog naar de stad trekt om te winkelen of liever thuis blijft.

    Lees verder »
  • Revenue Optimization - Shopping Tomorrow

    Nederlandse (online) retailers geven ongeveer zes keer zoveel geld uit aan zoekmachine-optimalisatiespecialisten dan aan conversie-optimalisatiespecialisten. Conversie-optimalisatie is voor veel retailers nog onbekend terrein en er is met name nog veel onwetendheid over hoe het toepasbaar is.

    Lees verder »
  • Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark - ^ProSpex en GO2Socialmedia

    Bedrijven lopen conversie mis doordat ze koude leads onvoldoende opwarmen en op het verkeerde moment overdragen van marketing naar sales. Maar liefst 72% van de 250 onderzochte bedrijven dragen leads al na één contactmoment over van marketing naar verkoop. Zes van de tien bedrijven hebben geen strategie om content in te zetten bij het opwarmen van relaties.

    Lees verder »
  • Marketing Automation Trends Report - Ascend2

    Marketing automation maakt het mogelijk om veel stappen in het marketingproces of zelfs hele processen te automatiseren. Daarmee is het een grote stap naar meer schaalbaarheid, efficiency en effectiviteit in ons vakgebied. Maar wat komt erbij kijken om marketing automation in te voeren? Welke processen lenen zich ervoor en welke niet? Welke eisen stelt het aan de systemen? En welke aan de organisatie en de mensen ín die organisatie?

    Lees verder »
  • De consument wordt Marketing Director in 2016 - Edelman

    Edelman benoemt de consument tot de Consumer Marketing Director en blikt in de Digital in 2016 Trends Forecast vooruit. Consumenten zijn empowered, kritischer en machtiger dan ooit. Zij vertellen merken nu wat zij willen, vragen en verwachten meer van hen. Ze vinden het belangrijk dat er naar hen wordt geluisterd en dat merken ook antwoorden. Edelman bekeek de ontwikkelingen op het gebied van content, influencer engagement en technologie.

    Lees verder »
  • Campaign Guide to Touchpoint Marketing

    Met zoveel beschikbare kanalen en devices voor consumenten, is er altijd wel wat te optimaliseren als het om touchpoint marketing gaat. In dit rapport staan nieuwe modellen centraal die zouden moeten leiden tot een betere afstemming van touchpoints over alle kanalen. 

     

    Lees verder »
  • 2016 Digital marketing trends in the Benelux

    Marketeers moeten meer dan ooit strijden voor de aandacht van je publiek. Consumenten zijn altijd verbonden, ze bezitten veel devices en hebben informatie bij de hand wanneer ze dat willen. Digitale marketing wordt steeds complexer. Wat zijn dan middelen die we nodig hebben om onze campagnes te bezorgen, opgemerkt te worden en echt gewaardeerd door de consument? 

    Lees verder »
  • Adyen Mobile Payments Index January 2016

    Voor het eerst is meer dan eenderde (34 procent) van alle wereldwijde browsergebaseerde betalingen uitgevoerd vanaf een mobiel apparaat. Dat is tien procent meer dan in het derde kwartaal. Dat blijkt uit nieuwe marktcijfers van technologiebedrijf Adyen.

    Lees verder »