De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.
-
De tweestrijd voor een MKB’er tussen de eigen website en opkomende marktplaatsen
De e-commercemarkt in Nederland blijft maar groeien. Elk jaar nemen de online bestedingen en het aantal online webshops toe. Dit zorgt voor een hevige online concurrentiestrijd. In de periode tussen 2013 en 2018 is er een groei geweest van 60 procent van het totale aantal webshops, waardoor het aantal Nederlandse webshops nu bijna 50.000 bedraagt (Bluebirdday, 2019). De klantreis van de Nederlandse consument naar online webshops begint vaak bij de belangrijkste zoekmachine Google met een 53 procent marktaandeel.
Lees verder » -
Crafting A Digital Strategy: A Process and Checklist for Digital Strategy Development - Altimeter
Er is al een hoop geschreven over het belang van een digitale transformatie als een benadering om organisaties en hun business modellen te veranderen. Vaak schreeuwt dan ook iemand het woord disruptie. Het gaat echter weinig over zaken waarop je als organisatie echt en concreet actie kunt ondernemen. Daar wil Altimeter met dit rapport verandering in brengen.
Lees verder » -
Digital Strategy: The Economics of Disruption - McKinsey
Deze editie van de McKinsey Quarterly gaat dieper in op de economisch dynamiek van digitale disruptie. Daarin laten ze onder andere de aanpak van Pixar zien als het gaat om continue innovatie en zoomt men in op de toekomst van performance management en het e-commerce landschap in China.
Lees verder » -
2016 State of Lead Generation Survey Summary Report - Ascend2
Lead generation is een belangrijke kracht als het gaat om het werven van nieuwe klanten. Maar hoe verbeteren marketeers de kwaliteit van leads, zonder op kwantiteit in te leveren? Een survey van Ascend2 onder marketingprofessionals laat de best practices zien.
Lees verder » -
Transforming Digital Marketing: Executive’s guide to optimization-centric cultures - Adobe
Adobe heeft twee jaar geleden zichzelf onder handen genomen. Met als doel een cultuur te creëren waarin optimalisatie centraal staat en waar constant testen en nieuwe targets stellen de norm zijn. Dat heeft ze geen windeieren gelegd: ze claimen sindsdien een omzetstijging van $40 miljoen per jaar. Of dat waar is maakt weinig uit. De lessen die ze geleerd hebben zijn waardevoller dan stoere statistiekjes van de PR-afdeling. In dit rapport delen ze de lessen om een cultuuromslag te maken, hoe je je marketing kan uitbouwen en je orgamisatie over de breedte kan optimaliseren.
Lees verder » -
The State of B2B Digital Marketing in 2016 - Marketo
Wat doen B2B-organisaties om digitaal marketingsucces te boeken in een continue veranderende wereld? In dit rapport lees je voorbeelden, de belangrijkste doelstellingen en slimme tactieken voor B2B-marketeers om digitaal succes te boeken.
Lees verder » -
Marketing Data Management From the SMB Perspective - Act-On
MKB-bedrijven hebben vaak niet de middels om hun data effectief te managen. Ondanks dit obstakel wordt er wel vooruitgang geboekt. In dit rapport lees je meer over de toepassingen van data gedreven marketing, strategische doelstellingen en welke doelen en cases men als inspiratie kan gebruiken.
Lees verder » -
Data-Driven Marketing Benchmarks for Success - ZoomInfo/Ascend2
Wat zijn de grootste uitdagingen om succes te behalen met data-driven marketing? En wat kan je leren van de successen van anderen? Dit rapport bevat 14 pagina's vol grafieken en inzichten van bedrijven die reeds succesvol data inzetten ten behoeve van hun marketing.
-
Understanding data-driven marketing (step-by-step guide) - Adobe
Als je meerdere campagnes hebt lopen over verschillende kanalen, is het niet altijd even makkelijk om te kijken welke acties de meeste impact hebben op je klanten en je eigen sales. Maar met de juiste data en analytics maak je het jezelf makkelijker.
-
Igniting Growth in Consumer Technology - Accenture
De groei in het aantal smartphones stagneert, de 'Wow-factor' ontbreekt en het internet of things is te duur en te onveillig. Dat is de conclusie van het onderzoek dat Accenture deed naar consumententechnologie onder 28.000 resondenten uit 28 landen.
Lees verder »