De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Nationale Klantretentie Onderzoek 2013

    De uitkomstenen van het Nationale Klantretentie Onderzoek tonen aan dat klantbehoud hoge prioriteit heeft. Niet omdat klanten massaal weglopen, integendeel. Bedrijven lijken (ook) in te zien dat loyale klanten meer opleveren dan nieuwe klanten. Daarbij verplaatsen bedrijven hun aandacht van klanten tegenhouden naar het creëren van goede relaties. Zij zien in dat ze aan de achterdeur te laat zijn. Toch is het nog zoeken naar de juiste organisatievorm en activiteiten. Want hoewel er veel activiteiten plaatsvinden om klanten te behouden, wordt er nog maar weinig geinvesteerd in het creeren van loyale klanten.
     

    Lees verder »
  • DM Barometer Special: De stand van loyalty

    70% van de bureaus ervaart meer aandacht voor loyalty marketing in de branche. Bij 69% van de opdrachtgevers staat loyalty marketing dan ook hoog op de agenda. Toch heeft de helft van de opdrachtgevers geen loyaliteitsstrategie geformuleerd. Daarbij vindt 59% van de marketeers het kennisniveau van loyalty marketing bij de gemiddelde marketeer onvoldoende. 

    Lees verder »
  • Consumer preference on automotive buying

    Het grootste gedeelte van de consumenten (wereldwijd) staan open voor volledige 'self-service' winkels. Daarmee bedoelen we geautomatiseerde winkels of vending machines waarbij er geen personeel meer aan te pas komt om een product aan te schaffen.

    Lees verder »
  • Webcare onderzoek 2013

    Twitter en Facebook worden door consumenten steeds vaker gebruikt als klantenservice. Daarom zien steeds meer bedrijven de noodzaak om op dit social media netwerk aanwezig te zijn. In dit onderzoek neemt Mistero webcare bij Nederlandse bedrijven onder de loep. Het onderzoek is gebaseerd op 285 gesprekken die plaatsvonden op Twitter en Facebook.

    Lees verder »
  • DM Barometer Special: De marketeer in 2013

    De marketeer gaat vol goede moed 2013 in, kiest voor een nieuwe koers en is online georiënteerd. Direct mail behoudt zijn plek in de marketingmix, maar minder sterk dan twee jaar geleden. En de meeste marketeers vinden dat het bedrijfsleven verantwoordelijk is voor de privacy ten aanzien van de persoonsgegevens van de consument. Dit zijn enkele resultaten uit de ‘DM Barometer - Special: De marketeer in 2013’ van DDMA, NIMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing.

    Lees verder »
  • 2012 CX Index Report Europe

    Waar e-commerce een steeds drukkere markt is die gedomineerd wordt door een aantal grote merken, moeten bedrijven steeds vaker op zoek naar nieuwe manieren om zich van de concurrentie te onderscheiden. In dit rapport vind je de resultaten van Oracle dat onlangs onderzoek deed naar deze markt. Uit het onderzoek blijkt dat 4 op de 10 respondenten welwillend is om meer uit tegeven aan een tool wanneer de algehele customer eperiene verbeterd. 

    Lees verder »
  • Social CRM Adoption

    De adoptie van social customer relationship management (CRM) systemen rijst nog altijd niet de pan uit. 16% van de marketeers maakt gebruik van een CRM systeem, blijkt uit dit onderzoek. Wel zegt 21% van de marketeer komend jaar van plan te zijn een CRM systeem aan te schaffen. 

    Lees verder »
  • The Forrester Wave CRM Suite Customer Service Solutions Q3 2012

    Customer service is de hoeksteen van een goede klantervaring. Desalniettemin is het leveren van een goede dienst niet eenvoudig. 68 procent van de Amerikaanse consumenten het in de afgelopen 12 maanden een vervelende ervaring gehad met een organisatie.

    Lees verder »
  • 2012 Global Customer Service Barometer

    Nederlandse consumenten zijn minder tolerant als het gaat om klantenservice dan een jaar geleden, dat blijkt uit dit onderzoek van American Express onder 11.000 consumenten in 11 landen. Het percentage consumenten dat zijn geduld verloor nam toe naar 44 procent. De belangrijkste frustratie van de Nederlandse consument is het van het kastje naar de muur gestuurd worden.

    Lees verder »
  • Selling to the multi-channel consumer

    Multichannelretail wordt vaak geassocieerd met kannibalisatie tussen de online en offline kanalen. Maar uit onderzoek van PwC en de Hogeschool van Amsterdam blijkt dat het merendeel van de multichannelspelers hier weinig tot geen last van heeft.

    Lees verder »