De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Hoe start je een D2C-kanaal naast je B2B-kanaal?

    Als ondernemer moet je scherp zijn op trends en ontwikkelingen. Wanneer je dit niet doet, zie je kansen pas als het geen kansen meer zijn. Dit geldt ook voor het steeds populairder wordende Direct to Consumer (D2C) kanaal. Een kanaal waarmee je invloed kan uitoefenen op het aankoopproces van de consument en waardevolle data kan verzamelen.

    Lees verder »
  • Colruyt creates maximum impact using personalization

    In this case study, you will learn how Colruyt Group, a retail leader, implements personalization to increase its online presence, customer engagement, and revenue in its nonfood business units.

    Lees verder »
  • Hoe kies je het juiste contactcenter?

    Klanten zijn het belangrijkste onderdeel van je onderneming.

    Zonder hen zou je niet de middelen of motivatie hebben te doen waar jij het beste in bent. Uiteraard is deze informatie voor jou niet nieuw, want jij weet hoe belangrijk het is jouw klanten op de juiste manier aan te spreken en te zorgen voor optimaal klantcontact.

    Lees verder »
  • Sidekix blijft finetunen om tot de beste oplossing te komen

    Marketing fulfilment: Wat verstaan we eronder? Het volledig uitbesteden van de complete uitvoering van, veelal op consumenten gerichte, marketingcampagnes.

    Lees verder »
  • De tweestrijd voor een MKB’er tussen de eigen website en opkomende marktplaatsen

    De e-commercemarkt in Nederland blijft maar groeien. Elk jaar nemen de online bestedingen en het aantal online webshops toe. Dit zorgt voor een hevige online concurrentiestrijd. In de periode tussen 2013 en 2018 is er een groei geweest van 60 procent van het totale aantal webshops, waardoor het aantal Nederlandse webshops nu bijna 50.000 bedraagt (Bluebirdday, 2019). De klantreis van de Nederlandse consument naar online webshops begint vaak bij de belangrijkste zoekmachine Google met een 53 procent marktaandeel.

    Lees verder »
  • Search Automation 2020

    Door ontwikkelingen als machine learning, voice en de vernieuwde privacywetgeving is het searchlandschap de laatste jaren compleet veranderd. Er is meer mogelijk op het gebied van search automation, maar het is ook complexer geworden. Met als doel search-specialisten en marketeers te ondersteunen bij het automatiseren van searchstrategieën bieden brancheverenigingen DDMA en IAB Nederland de whitepaper 'Search Automation 2020'.

    Lees verder »
  • Return On Advertising Spend (ROAS)

    Welke KPI’s zijn nu echt relevant voor het bepalen van het rendement van marketinginvesteringen? De werkgroep ROAS van BVA en IAB Nederland heeft een handboek gemaakt om marketeers hierbij te helpen. 

    Lees verder »
  • European Marketing Agenda 2020

    Marketing Agenda 2020 is het nieuwste onderzoek in een reeks trendstudies die door de European Marketing Confederation (EMC) zijn gepubliceerd, met als doel gedetailleerde inzichten te geven in de uitdagingen en specifieke strategieën die door Europese CMO's zijn vastgesteld. 

    Lees verder »
  • Onderzoek: wat vinden opdrachtgevers van hun ontwerpbureau?

    BNO NEXTpack nam het initiatief tot een Nederlands onderzoek onder opdrachtgevers. Uit het onderzoek 'Strategisch partner of toeleverancier: wat vinden opdrachtgevers van hun ontwerpbureau' blijkt dat opdrachtgevers tevreden zijn over hun ontwerpbureau. Goed ontwerp werkt. Het is van waarde voor merken en producten en er is een directe relatie tussen design en return-on-investment. Het onderzoek toont aan dat opdrachtgevers dat ook zo ervaren.

    Lees verder »
    • BNO
    • 26 november 2019
    • Onderzoek
    • 4648
  • Waarom klanten hun privacy aan je toevertrouwen. Of niet

    Op basis van het recent gepubliceerde proefschrift van dr. Frank Beke, Data Scientist bij De Nieuwe Zaak, over de privacy van consumenten, wordt in deze whitepaper uitgelegd waarom consumenten (geen) informatie willen delen met bedrijven. Met handvatten hoe je data kan verzamelen en gebruiken zonder klanten af te schrikken.

    Lees verder »