De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Search Automation 2020

    Door ontwikkelingen als machine learning, voice en de vernieuwde privacywetgeving is het searchlandschap de laatste jaren compleet veranderd. Er is meer mogelijk op het gebied van search automation, maar het is ook complexer geworden. Met als doel search-specialisten en marketeers te ondersteunen bij het automatiseren van searchstrategieën bieden brancheverenigingen DDMA en IAB Nederland de whitepaper 'Search Automation 2020'.

    Lees verder »
  • Return On Advertising Spend (ROAS)

    Welke KPI’s zijn nu echt relevant voor het bepalen van het rendement van marketinginvesteringen? De werkgroep ROAS van BVA en IAB Nederland heeft een handboek gemaakt om marketeers hierbij te helpen. 

    Lees verder »
  • European Marketing Agenda 2020

    Marketing Agenda 2020 is het nieuwste onderzoek in een reeks trendstudies die door de European Marketing Confederation (EMC) zijn gepubliceerd, met als doel gedetailleerde inzichten te geven in de uitdagingen en specifieke strategieën die door Europese CMO's zijn vastgesteld. 

    Lees verder »
  • Onderzoek: wat vinden opdrachtgevers van hun ontwerpbureau?

    BNO NEXTpack nam het initiatief tot een Nederlands onderzoek onder opdrachtgevers. Uit het onderzoek 'Strategisch partner of toeleverancier: wat vinden opdrachtgevers van hun ontwerpbureau' blijkt dat opdrachtgevers tevreden zijn over hun ontwerpbureau. Goed ontwerp werkt. Het is van waarde voor merken en producten en er is een directe relatie tussen design en return-on-investment. Het onderzoek toont aan dat opdrachtgevers dat ook zo ervaren.

    Lees verder »
    • BNO
    • 26 november 2019
    • Onderzoek
    • 2111
  • Waarom klanten hun privacy aan je toevertrouwen. Of niet

    Op basis van het recent gepubliceerde proefschrift van dr. Frank Beke, Data Scientist bij De Nieuwe Zaak, over de privacy van consumenten, wordt in deze whitepaper uitgelegd waarom consumenten (geen) informatie willen delen met bedrijven. Met handvatten hoe je data kan verzamelen en gebruiken zonder klanten af te schrikken.

    Lees verder »
  • Marketing Agenda 2019: de uitdagingen en strategieën van Europese CMO’s

    Marketing Agenda 2019 is het nieuwste onderzoek in een reeks trendstudies die door de European Marketing Confederation (EMC) zijn gepubliceerd, met als doel gedetailleerde inzichten te geven in de uitdagingen en specifieke strategieën die door Europese CMO's zijn vastgesteld. Het onderzoek bepaalt zowel de belangrijkste kwesties als de belangrijkste uitdagingen en barrières vanuit marketing- en verkoopperspectief in 2019. In totaal werden bijna duizend Europese marketing- en salesmanagers ondervraagd.

    Lees verder »
  • Implementing content marketing

    Op een recent managementforum in Berlijn, Duitsland, kwamen sprekers van een aantal toonaangevende organisaties bijeen om ervaringen te bespreken en te delen over het implementeren van contentmarketing in bedrijven. Deze download bevat enkele van de resultaten van deze sessies, en gaat daarbij in op recent onderzoek naar contentmarketing om inzichten te geven die zullen helpen een eigen benadering van deze waardevolle marketingtool in te zetten.

    Lees verder »
  • Marketing and the Connected Customer

    In de hedendaagse markten worstelen veel bedrijven met het creëren van echte, concurrerende en duurzame waardevoorstellen voor hun klanten. Nieuwe concurrenten en disruptieve nieuwkomers maken het vaak moeilijk. Overleven in dergelijke omgevingen kan een uitdaging zijn. Vooruitgang in IT en sociale technologieën zijn belangrijke drijfveren geweest voor deze ontwikkelingen. Deze technologieën bieden echter geweldige mogelijkheden om om te gaan met wat op het eerste gezicht bedreigingen zijn.

    Lees verder »
  • Leidt beloond engagement tot meer loyaliteit?

    Kan beloond engagement leiden tot meer loyaliteit? Dat onderzocht professor Yolanda Jordaan, Head of Department of Marketing Management aan de University of Pretoria. Er werd in deze studie gekeken naar een nieuwe aanpak om het gebruik en de perceptie van merken en hun loyaliteitsprogramma's te vergroten, niet alleen door hun transacties te belonen, maar ook door hun betrokkenheid van social media bij het merk.

    Lees verder »
  • Worldcom Confidence Index Report 2018

    Het aantrekken en behouden van talent, het voldoen aan compliance-vereisten en de bescherming tegen cybercriminaliteit worden op dit moment door CEO’s en CMO’s wereldwijd als grootste uitdagingen gezien. Dat blijkt uit het ‘Confidence Index Report 2018’, dat het wereldwijde netwerk Worldcom Group begin mei 2018 heeft gepresenteerd.

    Lees verder »