Floor Boerma
Online (search) marketeer Freelance

Floor is sinds 2008 actief in online marketing en gespecialiseerd als Search consultant. Sinds 2018 is zij als als freelance online marketeer actief.
-
Online marketing in het coronatijdperk: van conversie naar retentie in drie dagen
Hoewel we er altijd goed voor zorgen dat er geen virussen op onze site terechtkomen, konden we er dit keer niets aan doen. In een paar dagen tijd kreeg het coronavirus de marketingafdeling van het ROC Friesland College helemaal in zijn greep. Gevolg: het marketingapparaat ging in enkele dagen tijd van conversie naar retentie.
-
Trends in search: verschuivingen in meetbaarheid en attributie
Van een tot drie maart vond het congres SMX West plaats in Sillicon Valley. Georganiseerd door SearchEngineLand en MarketingLand, waar SEO en SEA drie dagen centraal staan. In dit verslag vat ik samen wat de ‘leaders in SEM’ met ons hebben gedeeld.
-
Google’s Customer Match en Similar Audiences: mogelijkheden voor prospecting- en loyaltycampagnes
Deze week kondigde Google op het event Advertising Week-event in New York de nieuwste update aan: de mogelijkheid om je CRM database te benutten binnen het Google Netwerk. De komende weken wordt de update uitgerold binnen Google Search, YouTube en Gmail. In dit artikel licht ik toe welke mogelijkheden er zijn met targeting op de zogenaamde Customer Match en Similar Audiences.
-
10 relatietips voor een goed huwelijk tussen SEO en SEA
Steeds vaker hoor je de term 'search marketing' als synoniem voor 'search advertising'. Zijn we allemaal vergeten dat er in de zoekresultaten twee varianten zijn? De samenwerking in dit huwelijk wordt zelfs steeds belangrijker. Hoe zorg je voor het juiste evenwicht in de relatie? En waarom is dat belangrijk? Lees hier 10 tips om de juiste balans te bewaren en het huwelijk spannend te houden.
-
Hoe Google goede doelen verder helpt
Google zet zich al jaren in voor de wereld. De gigant draagt bij aan klimaatbeheersing door hun serverparken effectief in te richten en er zijn speciale projecten beschikbaar voor educatie. Maar ook probeert Google onze eigen non-profitorganisaties, zowel in Nederland als wereldwijd, een handje te helpen. Zo komt de organisatie de goede doelen bijvoorbeeld tegemoet met hun subsidieprogramma Google Ad Grants. Hiermee krijg je als organisatie na goedkeuring maandelijks $10.000 tot je beschikking in hun advertentieprogramma AdWords. Minstens net zo belangrijk is dat Google je (al dan niet bewust) stimuleert commercieel te denken. Iets wat voor veel goede doelen een uitdaging is, maar waar Google je graag mee helpt. En dat is nu meer dan ooit zichtbaar.