Jasper van Gils
Mede-eigenaar Digital Growth Agency

Ga je als onderneming innovatieve uitdagingen graag aan maar blijft het echte digitaal succesvol nog uit? Niet gek! Het is ingewikkeld en complex om digitale successen te behalen. Uitdagingen die niet met een paar ‘buzzwoorden’ zijn op te lossen. Een goed team, kennis, gestructureerde werkwijze en techniek zijn de belangrijkste factoren om resultaten te behalen. Groowup en Digital Growth Agency heeft alles in huis om bedrijven en organisaties hierin te ondersteunen.
-
Evolutionary Site Redesign is beter alternatief voor nieuw website-design
Wanneer de verwachtingen en resultaten van een website achterblijven, kan dit vele redenen hebben. Maar op de een of andere manier leeft vaak de overtuiging dat het design de belangrijkste oorzaak is van achterliggende resultaten. De oplossing lijkt dan ook vaak eenvoudig: een nieuw design voor je website. Toch blijven resultaten na een redesign vaak uit. Een evolutionaire aanpak is de oplossing: Evolutionary Site Redesign.
-
Twitteren om te twitteren? Nederlandse politiek en social media
De campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen is in volle gang, en ook de landelijke verkiezingsstrijd gaat na de val van het kabinet zeer binnenkort oplaaien. Partijen zetten vol in op nieuwe media als Twitter en YouTube, zo blijkt uit deze analyse van NOS: “Twitter en YouTube niet weg te denken bij verkiezingscampagne”. Politici vragen zich echter af of ze grote groepen kiezers bereiken met sociale netwerken, blijkt verder uit een onderzoek van diezelfde NOS. De manier waarop Nederlandse politici sociale media inzetten schiet, in mijn beleving, nog flink te kort. De (lokale) politici hebben de klok wel horen luiden, maar de klepel duidelijk nog niet gevonden.
-
Next Night 7: Mobile is Dead in de Rooms of Red Bull
Vanuit Generation Next, het netwerk voor interactieve studenten en young professionals organiseren we regelmatig een Next Night. Een avond voor onze leden met als doel gelijkgestemde geesten samen te brengen en te inspireren rondom een actueel onderwerp binnen de interactieve media. Dit dankzij hulp van onze sponsors, en natuurlijk vrijwillige sprekers van leuke en toonaangevende bedrijven. Eerdere edities van de Next Night gingen over bihvoorbeeld Second Life, Gamevertising, Cross media en de Toekomst van Interactieve Media en spraken mensen van onder andere WebAds, These Days, ABN Amro, Scholz & Volkmer, IJsfontein, MediaMonks, Lemz, en Achtung!. Ook de laatste editie getiteld Welcome To Amsterdam was weer een succes. Morgen gaan we weer een stapje verder tijdens Next Night 7: Mobile is Dead.
-
Next Night 6: Welcome to Amsterdam
Morgen presenteert Generation Next, de vereniging voor studenten en young professionals in de interactieve media, haar zesde Next Night met als thema “Welcome to Amsterdam”. Steeds vaker zien we dat toonaangevend interactieve bureaus voor Amsterdam kiezen om hun netwerk uit te breiden. Zo mochten wij het afgelopen jaar bureaus zoals Taxi, Sid Lee, Perfect Fools, De Construct en These Days in Amsterdam verwelkomen. Waarom kiezen deze bureaus nou juist voor Amsterdam? Hun komst legt de lat hoog voor de omringende (en lokale) bureaus. En ze helpen mee om de ambities van Amsterdam te realiseren en de creatieve hotspot van Europa te worden.
-
Videeo en de nieuwe weg naar kapitaal
Wat ooit begon als een zolderkamer-concept en afstudeerproject is nu uitgegroeid tot een serieus online platform voor het vinden van (start) kapitaal. Toen we het concept voor Videeo bedachten was de economie booming! De olieprijs was gigantisch hoog, aandelen rezen de pan uit en bonussen gingen sky high. Inmiddels is de wereld en ook de markt veranderd, maar niet per se ten nadele van Videeo. Nu de beurs niet meer stabiel is en het vastgoed ook onder druk staat, lijkt investeren in een bedrijf waar je als investeerder dicht op kan zitten een interessante optie! Tenminste, dat hopen wij, en daar werken we aan.
Hieronder ons verhaal over hoe het allemaal begon vanuit persoonlijke frustratie tijdens onze studententijd. Over welke uitdagingen er nog voor ons liggen. Over geld verdienen en over het vinden van een investeerder. En over waar we nu staan.
-
1000 leden en nieuwe website voor Generation Next
Generation Next, studievereniging voor interactieve media, heeft twee jaar na oprichting de mijlpaal van 1.000 leden gepasseerd. Het plaform werd in het leven geroepen om het gat tussen bedrijven en studenten te verkleinen en praktijk kennis te verhogen. Roel van der Ven, voorzitter van Generation Next is erg trots op deze mijlpaal: “Dat we meer dan 1.000 leden binnen 2 jaar aan ons konden binden hadden we nooit verwacht, dit is een succes voor iedereen die iets heeft betekend voor de vereniging.”