Hielko van der Molen
Digitaal strateeg Marketing Facilitator

Zelfstandig professional die organisaties commercieel succesvoller maakt door mensen en techniek met de juiste marketing focus aan de slag te zetten. Hielko helpt organisatie bij het realiseren van hun (digitale) strategie. Sinds 1999 is Hielko actief in de digitale wereld, zijn rugzak is inmiddels gevuld met een flinke dosis ervaring.
Hij heeft jarenlang leidinggegeven aan e-commerce afdelingen bij financiële instellingen en in de hotel-branche. Was daarin verantwoordelijk voor tientallen websites, boekings- en verkoopsystemen, e-mailmarketing en alles wat daarbij komt kijken.
Daarnaast treedt Hielko op als hoofddocent van post-HBO opleiding NextCommunications van Lectric, als kerndocent Nima bij Beeckestijn Business School en als presentator of spreker over digitale marketing en digitale transitie.
-
4 voorbeelden van nieuwe interactiemogelijkheden in Digital Out of Home
De digitale transformatie heeft ook in het Digital Out of Home (DOOH)-domein stappen gemaakt. Naast programmatic buying biedt DOOH nu ook mogelijkheden voor realtime adverteren, beacons en realtime aansturing. Ontwikkelingen die ervoor zorgen dat reclameuitingen steeds doelgroep gerichter, digitaler en efficiënter worden.
-
Wordt search van Apple het nieuwe googlen?
Apple heeft onlangs tijdens de developersmeeting WWDC15 inzage gegeven in wat er de komende maanden op stapel staat met de introductie van iOS 9, het nieuwe OS X en de Apple Watch. Opvallend hierbij zijn de veranderingen in de zoekfuncties binnen de Apple-devices. De aanpassingen in Siri en search vormen de grootste vernieuwing die het Google echt moeilijk kan gaan maken. En niet alleen de zoekgigant, maar ook het werk van de online marketeer en SEA/SEO-specialisten gaat fors veranderen als dit een succes wordt! Daarom de ontwikkelingen op een rij.