-
Recruitment is een aparte tak van sport #spon
Het tijdperk van de specialisten is aangebroken. Een gouden periode voor de onlinemarketeers, contentmanagers en webredacteuren van deze wereld. En voor hun opdrachtgevers, die deze toppers toch maar mooi aan boord hebben gekregen. Het vinden en binden van flexibel inzetbare, ervaren specialisten van hoog niveau is tegenwoordig namelijk niet zo eenvoudig. En dat blijft voorlopig zo. Hoe kom je aan die mensen? Waar begin je überhaupt? Martin Staats, directeur OnlyHuman, over het vinden en binden van communicatie- en marketingspecialisten.
-
Hey ondernemer, hoe productief ben jij eigenlijk? #spon
Als ondernemer ben je altijd druk, druk, druk. Getting things done: je to-do-lijst afvinkend en rechtstreeks naar inbox zero. Op de zaak natuurlijk, vanuit de auto of trein en thuis nog even die laatste mailtjes aftikken. Wifi is je beste vriend. En als je wat relaxter zou willen werken dan ga je wel met een latte macchiato in de Starbucks zitten.
Snel internet is cruciaal voor je productiviteit. Maar ondernemer, waarom zorg je dan niet beter voor jezelf? 42% van de Nederlandse ondernemers heeft thuis namelijk een betere wifi-verbinding dan op kantoor. Nummer 1 op onze to-do-lijst? Jou en de zaak aansluiten op de beste zakelijke internetverbinding van Nederland. Omdat wij net als jij één ding heel zeker weten: tijd is geld.
-
Van data naar inzicht
Download de nieuwe Marketingfacts Special: van data naar inzicht
Of het nu gaat om het toekennen van budget aan verschillende marketingmiddelen, het verbeteren van een online-advertisingcampagne of het optimaliseren voor het zoekgedrag van je doelgroep, in al deze situaties wil jij als marketeer de optimale beslissing maken. Daarvoor moet je goed geïnformeerd zijn en dus de beschikking hebben over zoveel mogelijk relevante data. Toch?
In deze Special gaan we op zoek naar de inzichten die je uit de vele data kunt opdoen en waarom dit zo eenvoudig nog niet is. Anders gezegd: hoe je door de databomen het bos weer ziet.
-
Programmatic marketing
Download nu de Marketingfacts Special over programmatic marketing
De ervaring leert dat elke vorm waarin marketeers hun (potentiële) klanten kunnen bereiken, wordt geautomatiseerd. In online marketing is dat al langer het geval, en radio, televisie en out-of-home volgen nu in rap tempo. Programmatic marketing noemen we dat.
Programmatic marketing heeft een glorieuze toekomst voor de boeg als we de groeicijfers van de analisten mogen geloven. Toch zijn er ook een aantal obstakels op weg naar die toekomst. Programmatic heeft namelijk wel een reputatieprobleem te tackelen, zo maken de recente bezuinigingen van Procter & Gamble bijvoorbeeld duidelijk. Uitdagingen rond brand safety, fake views en viewability staan daarbij voorop.
-
Verzamel ze allemaal: 11 Marketingfacts Specials over o.a. contentmarketing, chatbots en influencers
De zomer. Een goed moment om bij te komen en jezelf weer op te laden. En om de tijd te nemen om je marketingkennis bij te spijkeren. En daar helpt Marketingfacts je natuurlijk graag bij. Daarom staan er 11 Specials voor je klaar met alles wat je wilt weten over onderwerpen als contentmarketing, customer journeys, online video en influencer marketing. Gebundeld in handige pdf's zodat je ze op elk scherm kan gebruiken.
-
Duik je mee in de data van het Marketingfacts Stats Dashboard?
Hoeveel gebruikers heeft Facebook in Nederland? Hoeveel geven bedrijven uit aan video-advertising? Wat zijn de meest gebruikte kpi's voor seo? Zomaar wat vragen waarop je het antwoord vindt in het vernieuwde Stats dashboard. Voor 12 domeinen - van seo en social tot e-commerce en advertising - houden we alle voor marketeers relevante statistieken en data bij. Kan jij die weer gebruiken voor een kekke slide in je presentatie of om indruk te maken op je collega's bij de koffie.
-
Hoera, daar zijn we weer! Het nieuwe Marketingfacts Jaarboek is uit!
Hoe staat online marketing ervoor vandaag de dag? Dat is de vraag die we elk jaar beantwoorden in het Marketingfacts Jaarboek. Voor het twaalfde jaar op rij geeft het boek het meest actuele overzicht van de stand van zaken in online marketing in Nederland aan de hand van statistieken, cijfers, inspirerende voorbeelden en best practices. Dankzij de inbreng van onze 30 experts is het Jaarboek een niet te missen lees- en naslagwerk voor marketingprofessionals én -studenten. Vanaf vandaag is de nieuwste editie verkrijgbaar. Bestel 'm nu!
Level up je marketingkennis met het Marketingfacts Jaarboek 2017-2018
-
Leesbundel voor een zonnige lentedag: Marketingfacts Specials
Wat is er nou fijner dan op een zonnige lentedag buiten zitten met goed leesvoer? Daar helpen we je graag bij. We hebben onze collectie Specials namelijk uitgebreid naar in totaal tien Specials. In een Marketingfacts Specials belichten we een specifiek onderwerp dat we verder uitwerken en analyseren met onze bloggers. Elk ebook is een bundeling van artikelen die samen de belangrijkste aspecten van elk thema beschrijven.
We hebben er tien voor je klaar staan om, helemaal gratis, te downloaden. Geen dank!
-
Hoera, daar zijn we weer! Het nieuwe Marketingfacts Jaarboek is uit!
Hoe staat online marketing ervoor vandaag de dag? Dat is de vraag die we elk jaar beantwoorden in het Marketingfacts Jaarboek. Voor het twaalfde jaar op rij geeft het boek het meest actuele overzicht van de stand van zaken in online marketing in Nederland aan de hand van statistieken, cijfers, inspirerende voorbeelden en best practices. Dankzij de inbreng van onze 30 experts is het Jaarboek een niet te missen lees- en naslagwerk voor marketingprofessionals én -studenten. Vanaf vandaag is de nieuwste editie verkrijgbaar. Bestel 'm nu!
Level up je marketingkennis met het Marketingfacts Jaarboek 2017-2018
-
Doe mee aan het grote Content Marketing Onderzoek 2017!
Het Content Marketing Onderzoek 2017 - het eerste grootschalige onderzoek naar contentmarketing op de Nederlandse en Belgische markt - is gestart. Doel van het onderzoek is in kaart te brengen of en hoe bedrijven en organisaties contentmarketing inzetten en met welke doelstellingen en resultaten. Het onderzoek is een initiatief van het Nederlandse Platform Content en wordt ondersteund door Marketingfacts, MarketingTribune, NIMA en de Belgische vakvereniging CUSTO.
-
Wil jij een plekje in het Marketingfacts Jaarboek 2017-2018? Meld je dan voor 21 april!
Net zoals de afgelopen 11 jaar brengen we dit jaar weer het Marketingfacts Jaarboek uit. Hét boek dat je als marketeer gelezen moet hebben. We hebben een beperkt aantal plekken gereserveerd waar jij met jouw bedrijf kunt adverteren. Zo bereik je rechtstreeks je collega-marketeers. Dat kan met een advertentie in het boek op een onderwerp dat relevant is voor jouw business. Je kan ook groots uitpakken en het Marketingfacts Jaarboek laten inpakken in een branded cover: ideaal als relatiegeschenk of voor je marketingteam en -organisatie.
-
Wil jij een plekje in het Marketingfacts Jaarboek 2017-2018? Meld je dan voor 21 april!
Net zoals de afgelopen 11 jaar brengen we dit jaar weer het Marketingfacts Jaarboek uit. Hét boek dat je als marketeer gelezen moet hebben. We hebben een beperkt aantal plekken gereserveerd waar jij met jouw bedrijf kunt adverteren. Zo bereik je rechtstreeks je collega-marketeers. Dat kan met een advertentie in het boek op een onderwerp dat relevant is voor jouw business. Je kan ook groots uitpakken en het Marketingfacts Jaarboek laten inpakken in een branded cover: ideaal als relatiegeschenk of voor je marketingteam en -organisatie.
-
We hebben de zomer in de bol: nu 10 euro korting op het Marketingfacts Jaarboek 2016-2017!
We hebben de zomer in de bol en geven je daarom korting op jouw Marketingfacts Jaarboek 2016-2017. Bestel nu via onze webshop en gebruik de code 10euro voor, je raadt het niet, 10 euro korting op jouw bestelling!
-
Ben jij de marketing-#vooruitdenker van 2017? #spon
Marketen is vooruitzien. Welke markten kunnen we aanboren? Hoe zetten we dat nieuwe product succesvol in de markt? Hoeveel extra omzet kunnen we behalen dit jaar? En dus kijk je ook naar de ontwikkelingen om je heen. Want om in de toekomst succesvol(ler) te zijn, moet je die toekomst vóór zijn. En anders dan trendwatchers, denk jij ook na over de gevolgen ervan. Daarom doen we een beroep op jouw beroepsmatige vooruitziende blik en vragen we je de drie trendwords van 2017 te benoemen in de Achmea Trendwords Challenge 2017.
-
Ga voor de inhoud: geef het Marketingfacts Jaarboek (eindejaars)kado #adv
Natuurlijk kun je voor de pasteibakjes en wildragout gaan. Het afgezaagde flesje rode wijn. Of een lief setje van een azijn- en een olijfoliekannetje - want die heeft natuurlijk nog níemánd.
Je kunt ook gaan voor een geschenk met inhoud. Die de ontvanger aan het lezen zet. En aan het denken over de kansen van 2017. Een geschenk dat je bovendien bijna kado krijgt*. Welke kies jij?