Kari-Anne Fygi
Eindredacteur Marketingfacts

Kari-Anne Fygi is eindredacteur Marketingfacts sinds januari 2020. Daarvoor was ze redacteur bij Twinkle, eindredacteur bij Frankwatching, eindredacteur bij Tijdschrift voor Marketing, MarketingOnline en Adformatie. Kari-Anne studeerde Amerikanistiek en Economische & Sociale Geschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam. Na die studie belandde ze in het journalistieke vak. Vanwege de liefde voor taal, verhaal en schrijven. Met als bonus de liefde voor marketing.
-
Best gelezen blogs in het rampjaar 2020
Oké, we zijn bijna van 2020 af. Daar zal niemand rouwig om zijn. Maar hoe deden Marketingfacts en zijn bloggers het dit jaar? Waar schreven we over? Nou, dat mag geen al te grote verrassing zijn. Maar wie schreef en hoe vaak? Dat lees je hier. Lijstjestijd.
-
Alle marcom wordt persoonlijk
Het komt steeds minder vaak voor dat organisaties hun communicatie helemaal níet personaliseren. Dat blijkt uit het tweede deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020, van branchevereniging DDMA. Over bijna alle kanalen is gepersonaliseerde marketingcommunicatie dit jaar toegenomen. De marketingkanalen waarbij de personalisatie van communicatie het meest is gestegen, zijn display advertising (van 63 procent naar 85 procent), direct messaging (72 procent naar 90 procent), social (van 54 procent naar 66 procent) en search advertising (van 61 procent naar 72 procent).
-
Digitaal Afrika komt Nederland helpen
Wat 2020 ons heeft laten zien, is dat we ook op afstand prima met elkaar kunnen werken. Je hoeft niet bij elkaar op een kantoor te zitten om goed werk te leveren. Sterker, je kunt talenten in de hele wereld inzetten. Annika Visser is daar heilig van overtuigd en is mede daarom met African Digitals gestart: Afrikaanse basis UX-designers en tech-developers die voor Nederlandse bedrijven werken.
-
No Guts No Glory over de impact van een Jankfest
“Met hartjes en likes red je het als stichting niet”, zegt contentmarketeer en copywriter David Brinks. Dus zet hij samen met andere vrijwilligers zijn expertise in om de stichting No Guts No Glory te laten groeien. Zodat méér mensen met kanker, hun vrienden en familie de pijn van het ziek-zijn even kunnen vergeten. Met behulp van muziek. Onderdeel van de wervingscampagne? Een vette metalcover.
-
Willem-Albert Bol: ‘Mep je CEO eens een keer in elkaar’
“Stop met communicatiegefröbel, keer terug naar de marketing basics en sta voor je vak! Alleen dan word je als marketeer weer serieus genomen.” Willem-Albert Bol heeft een missie. Op het podium op de NIMA Marketing Week begon zijn strijd om in tien stappen marketing terug aan de top te brengen. Dapper voorwaarts!
-
‘Kleine bedrijven vertrouwen meer op data dan grote’
Data worden steeds toegankelijker voor bedrijven, maar een centraal klantbeeld blijft een uitdaging. Dit blijkt uit het eerste deel van het Data-Driven Marketing Onderzoek 2020 van DDMA, waarvoor 162 Nederlandse organisaties zijn ondervraagd.
-
‘Commerciële disciplines moeten veel nieuwsgieriger worden’
Een complete digitale ervaring voor en door B2B-marketeers! Dat is wat de NIMA B2B Community 8 oktober organiseert: het eerste online B2B Marketing Event. Nieuw, verrassend, interactief en leerzaam. Marketingfacts sprak met Arthur Simonetti, voorzitter NIMA B2B Community en marketingdirecteur DSM, en met Joyce Rasquin bestuurslid en Manager Business Development bij Grodan.