Bram Alkema

Check XING. Is handiger. Voor mij. http://www.xing.com/app/profile?op=aboutme&name=Bram_Alkema
-
Met vriendelijke groet, Ilse media
Vorig jaar september stelde ik Joris van Heukelom, nu Ilse media, de vraag waar ie zich aan ergerde (Alle interviews hier).
Ik heb er één terug. Eentje waar hij en jullie bij kunnen helpen. Waar ik mij aan erger is de 1.0 onbeholpenheid van de emails van de marketing afdeling van ilsemedia. Was het niet endemisch voor de branche zou ik er nooit over posten, zouden jullie het nooit te weten komen. Velen hier vertellen organisaties veel en vaak dat ze de dialoog moeten zoeken via email en dat het woord dialoog inhoudt dat je dus nooit moeten spammen. Cursus na cursus, klachtenmail na klachtenmail, ook naar ilsemedia, blijkt het 1.0 paradigma zo hardnekkig dat ik overweeg, vanaf nu, zeg maart 2008, de heilige 2.0 oorlog te verklaren. No more mr. nice guy. De dialoog is op. Zeker als je in de digitale marketing zit zoals marketingatilsemedia. Vanaf nu is iedereen die blijk geeft niet te weten hoe het moet 2.0 is niet een “beetje dom”, maar “de vijand”. Dat soort overwegingen. Digitale marketeers die vanaf nu nog spammen zijn collaborateurs. War on B2B terror. War on 1.0 terror omdat ik me nu genoeg geërgerd heb. Ik krijg nu weer van marketingatilsemedia een plaxoachtig…
-
Get personal, get relevant, get permission!
Het einde van massa adverteren (uitzenden), daar gaat het over deze week op Marketing 3. Eigenlijk de vraag: waarom hebben we nog steeds geen model in het marketingcurriculum dat zowel de successen verklaart van enerzijds Revlon en Coca Cola (bekend van radio en TV) en anderzijds iPod en Google (bekend van…eh tja)? Ik vind dat best irritant. Op Marketing 3 ga ik als dagvoorzitter een paar zwaargewichten daarover interviewen. Mijn insteek en overwegingen wil ik even doorzichtig maken. Mijn gedachtentrein - en ik denk dat Jay de Groot in zijn introductie van de tweede dag van M3 er ook nog wel op ingaat - over diffusie van beleving van het uitgebreide product loopt als volgt…
-
Achterste tong van de zalm
Hoewel niet mediageniek als SL, gaat de moderne geïntegreerde dienstverlening van traditionele bedrijven uiteindelijk wel een groot gedeelte van het straatbeeld (beeldbeeld is zo’n raar woord) bepalen. De digitale kar trekken binnen traditionele bedrijven betekent - naast het gestoei om de klant - dat je vaak met je eigen interne organisatie overhoop ligt. Bijvoorbeeld met de late majority van technofobe inspraakeisende massamediale babyboomers.
Om moderne geïntegreerde dienstverlening waar te maken moet je over bijzondere capaciteiten beschikken. Niks stuurlui aan wal, niks website redesign, niks goedkope Google Maps mash-up, AJAX, niks twitterdehipperdehyperdehyves. Een van onze gasten, Michiel Buitelaar, moest zelfs zijn hoofd beschikbaar stellen voor de KPN omdat verder niemand wilde ;-)