Ruud Kok
Eigen baas dotSearch

Ruud Kok is een gepassioneerd online marketeer met een focus op zoekmachinemarketing, en vanuit dotSearch online uitgever van enkele prijsvergelijkers zoals vergelijksimonly.nl en telefoonabonnement.nl.
-
Jouw checklist voor een websitemigratie naar HTTPS
Sinds Google in augustus van afgelopen jaar aankondigde dat zij het gebruik van HTTPS voor websites als signaal meenemen in de rangschikking van de zoekresultaten, hoor je meer en meer website eigenaren de overweging maken hun website ook via het beveiligde protocol aan te bieden.
-
Cookie tracking in een multi channel conversiepad
Als marketeer doe je er alles aan om het maximale uit je marketing budget te halen. Sterker nog, in het online kanaal is sprake van een vergaande meetbaarheid waardoor er vaak gestuurd kan worden op de return on investment (ROI). Door de kosten en baten in verschillende kanalen goed met elkaar te vergelijken kunnen keuzes weloverwogen worden gemaakt.
Althans, dat zou je denken! Maar er doet zich ook de uitdaging voor dat klanten verschillende wegen bewandelen alvorens ze overgaan tot een aankoop. Een consument surft bijvoorbeeld eerst via Google AdWords naar een site, en komt later via een vergelijkingssite van een affiliate nogmaals de webwinkel binnen. Wat meet je nu? En welk kanaal krijgt de sale toegekend?