Arash Rahmani
Digitaal strateeg Rahmani.nl

Als digitaal strateeg help ik organisaties om online meer groei te realiseren.
Mijn eerste contact met online marketing was in 1994 toen ik mijn eigen BBS lanceerde en deze door middel van cd’s en andere BBS systemen ging promoten.
Tegenwoordig focus ik me op digitaal strategie en performance marketing vanuit een breder perspectief. Ik geloof dat er één rode draad moet lopen door de offline en online marketing en dat alle tactieken van online marketing op elkaar moeten aansluiten. Helaas gebeurt dit nog steeds niet bij veel bedrijven.
-
Internet toen en nu
Al surfend kwam ik bovenstaande video tegen over een nieuwe revolutie waar in 1993 ruim 15 miljoen mensen aan meededen. Odertussen zijn het er meer dan 1 miljard. De video circuleert al jaren op internet en is wellicht al eens eerder geplaatst op Marketingfacts, echter dit keer in een nieuw m.tv jasje. Ben benieuwd wat jullie van de kwaliteit vinden.
-
Europese zomercampagne H&M over respect voor natuur & cultuur
In acht Europese landen vraagt modegigant H&M samen met Tetra Pak Nederland aandacht voor de natuur, en voor andere culturen. Dat gebeurt, onder andere, begin juni via het gratis verspreiden van H&M water, verpakt in milieuvriendelijk karton. H&M water is ‘fashionable’ en staat voor eerlijk, gezond en natuurlijk. De keuze van H&M voor milieuvriendelijk karton past in de huidige tijdgeest van gezond leven, duurzaamheid en eerlijke producten. De bomen voor het karton zijn dan ook speciaal gekweekt onder toezicht van een gecertificeerde bosbeheerorganisaties, met respect voor de natuur en waarbij iedere omgekapte boom er één of twee worden teruggeplant.
Bron: Tetra Pak persbericht
-
Technorati gekocht door Yahoo?
David Berlind van ZDNet Blogs denkt dat Technorati door Yahoo is opgekocht. Zijn post is voornamelijk gebaseerd op een vreemde 404 error, waarbij een Yahoo 404 error in beeld komt. Toeval of niet, het blijft een vreemde zaak. Het zou wel een slimme strategische zet zijn van Yahoo!
-
Touchscreen zonder scherm
In maart liet Erik van Roekel ons de interface van de toekomst zien. Via EverythingUSB kwam ik de M2 tegen. Een heliodisplay die een 30” beeld in de lucht uitzend. Een product met veel inzetmogelijkheden, waaronder interactieve 3D product displays.
-
iPod introductie presentatie uit 2001
Een oude presentatie van de iPod-introductie (nog voordat het een succes werd).
-
Organisaties benutten hun talenten niet
In organisaties spoelt minimaal 40% van het potentieel menselijk talent onaangeroerd door het putje. Dit blijkt uit onderzoek van Optimaal Talent en onderzoeksbureau Motivaction onder breinwerkers in de (zakelijke) dienstverlening, (semi)-overheid en onderzoek/onderwijs. De helft van de ondervraagden volgde de verkeerde studie en verricht momenteel werk dat niet bij de eigen persoonlijkheid past. 85% wil zijn talenten verder ontplooien; 69% wil een beter inzicht in zijn talentbenutting; 80% is niet in staat de eigen sterke kanten op te sommen.
-
Gratis bellen dankzij advertenties
Orange-gebruikers in Israël met 3G telefoons kunnen binnenkort hun telefoonrekening reduceren door regelmatig advertenties te bekijken. Afhankelijk van het aantal advertenties die de klant bekijkt, kan de telefoonrekening geheel worden terugverdiend.
Tijdens de pilot en de eerste fase zal er gebruik worden gemaakt van mobile games. Klanten kunnen het spel “Celltrix” downloaden en zullen tussen de verschillende levels advertenties zien. De klant kan de advertentie overslaan.
-
Google SUD
Google lijkt druk bezig te zijn met overnames. Vorige week nam Google het online wordproccessor software Writely over. En zojuist is bekend geworden dat Google het 3D software SketchUp heeft overgenomen.
Gisteren publiceerde AutoMotoPortal beelden van de nieuwe VW Navigatie software gebaseerd op Google Earth, met 3D beelden van Chicago.
Met de overname van SketchUp, lijkt Google een stap dichterbij te komen richting een full 3D kaart van alle (grote) steden.
-
Google Office, een stap dichterbij.
Google heeft vandaag bekend gemaakt dat het Writely heeft gekocht. Hiermee lijkt Google Office een stap dichterbij te komen.
Writely is een online Word variant met de volgende functies:
- uploaden en bewerken van MS Word, OpenOffice, RFT, HTML of tekst bestanden;
- online je documenten delen met de hele wereld, of alleen personen waar je toesteming aan geeft;
- met meerdere personen online aan hetzelfde document werken;
- geschiedenis van je document bekijken en opvragen;
- direct documenten posten op jouw blog.
-
Microsoft beter dan Google binnen 6 maanden?
Volgens Neil Holloway, Europees president van Microsoft, zal Microsoft binnen 6 maanden een zoekmachine introduceren die beter zal zijn dan Google. De lancering zal plaatsvinden in de VS, gevolgd door Groot-Brittannië en Europa.
“What we’re saying is that in six months’ time we’ll be more relevant in the U.S. market place than Google. The quality of our search and the relevance of our search from a solution perspective to the consumer will be more relevant,” Aldus Niel Holloway
Volgens Holloway heeft Microsoft geen plannen om haar zoekmachine te integreren met Windows Vista, dat eind dit jaar of begin volgende jaar Windows XP zal vervangen. Wel zal Microsoft de zoekmachine intergeren met Windows messenger en hotmail.
De nieuwe zoekmachine zal verder gaan dan alleen het zoeken naar URLs en zal de mogelijkheid bieden om op maat gezochte informatie te vinden.
-
Merk ‘Holland’ goed voor 792 miljard dollar
De merkwaarde van Nederland bedraagt 792 miljard dollar (664 miljard euro). Als ‘Holland’ een merk zou zijn, zou dit daarmee de tiende plaats innemen van waardevolste landennamen. Dat bleek donderdag uit de vierde Anholt Landen Merken Index van onderzoeksbureau Global Market Insite.
De onderzoekers berekenden voor 35 landen hun waarde als merk. De ranglijst wordt geleid door de Verenigde Staten, USA is goed voor 17.893 miljard dollar, en Japan (6.205 miljard dollar).
-
Marketing trends 2006
The Magazine DM News brengt jaarlijks een blad uit genaamd “Outlook” met interviews en artikelen van (direct) marketers en hun visie en perspectieven over de ontwikkelingen die het komende jaar een belangrijke rol gaan spelen binnen (direct) marketing. Hieronder een aantal ontwikkelingen die betrekking hebben op interactieve marketing.
-
Is MSN Search spam vriendelijker geworden?
Gisteren melde Remi dat MSN search een nieuwe layout heeft. Het lijkt alsof MSN niet alleen haar layout en adCenter systeem heeft veranderd, maar ook haar zoeksysteem. Het lijkt nu een stuk spam vriendelijker. Een zoekterm als cars levert 7x cars.com in de top 10!
-
Nieuwe MSN adCenter versie
Microsoft heeft deze week een nieuwe weblog voor adCenter gelanceerd. MSN adCenter is de tegenhanger van Google adwords en momenteel alleen beschikbaar voor ruim 2000 betatesters. Gisteren is er een nieuwe versie van adCenter gelanceerd, waarbij het nu mogelijk is om in 4 simpele stappen een campagne op te zetten. Een paar screenshots:
Login scherm