Matthijs van den Broek
Head of Thought Leadership WUA!

Als Head of Thought Leadership ben ik bij WUA! verantwoordelijk voor alle externe communicatie en onze contentmarketing. Van april 2007 tot juni 2011 was ik achtereenvolgens freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Ik heb een passie voor technologie, en alle andere things digital. En voor fietsen. En voor mijn gezin.
-
Daniel Bäumer (Vodafone Duitsland): “Digitale transformatie begint bij de snelheid van de klant”
Vodafone.de was in het meest recente WUA! oriëntatieonderzoek naar de klantervaring bij het kiezen van een mobiele telefoon met abonnement de grote favoriet in Duitsland. Daniel Bäumer is head of digital bij Vodafone Duitsland. In dit interview een gesprek over digitale transformatie, omnichannel, agile werken, service als product, C-level-ondersteuning voor digitaal en personalisatie in het digitale landschap.
-
Arjan van der Meer (KwikFit): ‘Wat we online beloven moeten we in de garages waarmaken’
KwikFit.nl is met een WPS-score van 87 bij consumenten de favoriet als het gaat om het online boeken van een APK-keuring. Dat blijkt uit het meest recente digitale oriëntatieonderzoek naar het online aanvragen van APK-keuringen. We spraken Arjan van der Meer, marketing director van KwikFit. Over marktleiderschap, service waar je blij van wordt, enorme CRM-uitdagingen en offline waarmaken wat je online belooft.
-
De Digital Excellence Monitor 2016: klantervaringen in 7 branches
Digital customer experience: daar heeft iedereen het over. Toch? Nou ja, vooruit, ok. Niet iedereen. Maar wij marketeers in ieder geval wel, echt heel vaak. En dan voorál vandaag. Vandaag lanceren we de WUA Digital Excellence Monitor 2016, de opvolger van de WUA Top 100. In deze blogpost een 'hoog-over' blik op de rankings en de toplevel-ontwikkelingen per branche.
-
Ben Vooren (Telfort): “Wij willen slim silo’s doorbreken”
Telfort.nl is bij consumenten favoriet wanneer ze op zoek gaan naar een sim-onlyabonnement, zo bleek uit dit recente WUA!-onderzoek. Ben Vooren is manager online sales bij Telfort. Een gesprek over slim samenwerken, silo’s doorbreken, personalisatie en service en sales die niet zonder elkaar kunnen.
-
Paul Wassenaar (Justlease.nl): “Wij willen de ultieme vrijheid in automobiliteit brengen!”
Leasen.nl is bij consumenten favoriet wanneer ze op zoek gaan naar een private leaseauto, zo bleek uit dit recente WUA Tracker-onderzoek. Paul Wassenaar is manager bij Justlease.nl, waar Leasen.nl deel van uitmaakt als onderdeel van Terberg Leasing. Een gesprek over de klant als koning, de beste mobiliteitsoplossing, het afdwingen van een 9+ organisatie en elektrische fietsen.
-
Andre Kragtwijk (ASN Bank): “Beleggen en duurzaamheid zitten in ons DNA”
ASN Bank is de winnaar van het meest recente onderzoek van WUA! naar duurzaam beleggen. Andre Kragtwijk is hoofd marketing en communicatie bij de ASN Bank. Een interview over de beste zijn, digitale innovaties, duurzaamheid, klanten centraal stellen en discussies op social media over beleggingskeuzes.
-
Robert Hollander (Monuta): ”We willen zo relevant en persoonlijk mogelijk communiceren””
Monuta wint, voor de tweede keer op rij, het WUA!-onderzoek naar de oriëntatie op het afsluiten van een uitvaartverzekering. De verschillen in de markt worden echter kleiner, dus Monuta moet vol aan de bak. Een gesprek met Robert Hollander van Monuta, business manager directe distributie. Over winnen, over concurrentie die niet stil zit, het belang van life changing moments en de unieke klantreis van de oriëntatie op een uitvaartverzekering.
-
Stephan Schroeders & Linda Daamen (ABN AMRO): “Het is ons ideaal om altijd relevant te zijn”
ABN AMRO is de winnaar van het meest recente WUA! customer experience onderzoek naar de online oriëntatie op het afsluiten van een lening. Stephan Schroeders is head of e-commerce productgroups Lenen & Hypotheken bij ABN AMRO en Linda Daamen is online sales specialist bij diezelfde bank. Een gesprek over digitaal bankieren en digitale transformatie, Tikkie en de rol van data en agile werken.
-
Hans de Bruin (Independer): “We hebben wel een directeur Blije Klanten, geen directeur sales”
Independer is de winnaar van het meest recente WUA! digitale experience onderzoek naar de online oriëntatie op een woonverzekering. Hans de Bruin is manager online marketing bij Independer.nl. Een gesprek over de beste zijn, de zoektocht naar vijftig nieuwe collega’s, klantonderzoek, service die belangrijker is dan sales, de directeur Blije Klanten, copycats en programmatic marketing in eigen huis willen hebben.
-
Jeroen van Eekelen (Zilveren Kruis): “Ik wil continu verbeteren in een snelle leercyclus”
Zilveren Kruis levert de beste service aan consumenten in de zorgverzekeringsmarkt op drie van de zes onderzochte servicetaken. Dat blijkt uit het meest recente digital service experience onderzoek in de zorgverzekeringsmarkt dat WUA! in juni 2016 uitvoerde. Jeroen van Eekelen is senior manager online klantcontact bij Zilveren Kruis. Een gesprek over digital excellence en online in de organisatie, agile, omnichannel klantcontact, het overstapseizoen in de zorgverzekeringsmarkt en de rol van online service.
-
Maarten Goedvolk (Telfort): “Wij zijn nooit klaar met optimaliseren”
Telfort is de winnaar van het meest recente service-onderzoek van WUA! in de telecomsector. Op drie van de zes servicetaken scoort Telfort het best. Maarten Goedvolk is scrum manager bij Telfort. Een gesprek over de beste zijn, excellente customer service, optimale antwoordomgevingen en continuous delivery.
-
Jan Willem Mannen (ING): “Klanten moeten omnichannel blij met ons zijn!”
Vorige week ging ING er vandoor met de winst in het WUA!-onderzoek naar zakelijke betaalrekeningen. In dit interview een gesprek met Jan Willem Mannen, customer journey expert bij ING Zakelijk. Over winnen, squads, agile, Coolblue, neuromarketing en de overtuigingsprincipes van Robert Cialdini.
-
Jeroen Oosterbaan (Simyo): “Service is onze grootste salesdriver”
Simyo is de winnaar van het ons meest recente oriëntatie-onderzoek naar het afsluiten van een sim-only abonnement. Het verschil met KPN en Telfort was vier punten, dat met T-Mobile zelfs negen, dus er gaan heel wat dingen goed. Jeroen Oosterbaan is online marketing manager bij Simyo en focust zwaar op klanttevredenheid. Een interview over klanttevredenheid, megamarketingdruk in de sim-onlymarkt en service als salesdriver.
-
Peter Sonke (KPN): “Creativiteit en user experience zijn net zo belangrijk als data”
KPN is de winnaar van ons recente oriëntatie-onderzoek van WUA! naar het afsluiten van een mobiel abonnement voor je telefoon. Het verschil met Vodafone was vijf punten, er gaat dus wat goed in Den Haag aan het Maanplein. Een gesprek met Peter Sonke, verantwoordelijk voor online sales bij KPN, over strakke flows, feedback vanuit het zwembad, de beste willen zijn en digitaal talent binden en boeien.
-
Paul van Breugel (CheapTickets.nl): “De wil om te winnen zit in ons DNA”
CheapTickets.nl was met afstand de beste in ons recente online oriëntatieonderzoek naar het boeken van een vliegticket naar Barcelona. Paul van Breugel is vice-president global marketing van Travix International, de moedermaatschappij van CheapTickets.nl. Een gesprek over de beste zijn, digitale uitdagingen, datagedreven marketeers en personaliseren op schaal.