Martijn van Osch
zoekt, maakt en deelt inspirerende verhalen martijnvanosch

martijnvanosch helpt mensen en organisaties
bij het zoeken, maken en delen van hun inspirerende verhaal.
martijnvanosch gelooft dat alles en iedereen een inspirerend verhaal in zich heeft.
De ene keer is het verhaal direct zichtbaar, de andere keer is het een zoektocht.
martijnvanosch gelooft dat ieder verhaal aandacht verdient.
En dat ieder verhaal een vorm verdient die bij het verhaal past.
-
Ronald van den Hoff over de toekomst van de congressenmarkt
Ronald van den Hoff, de man achter Seats2Meet en schrijver van het boek Society 3.0, beschrijft in deze video het veranderende landschap van de congressenmarkt. Hij heeft het onder meer over het groter wordende aanbod van sprekers, de opkomst van nieuwe formats, co-creatie via social media, snelheid, een actieve houding en zijn kijk op de term ‘interactief’.
-
Jan Bommerez over de rol van social media in de ideeën-economie
De in Amerika woonachtige Jan Bommerez schrijft boeken en geeft lezingen over de ideeën-economie. Zijn lezing tijdens de Energiedag van november 2010 is door velen al online bekeken. Een paar weken geleden was hij voor een weekje in Nederland en had ik een gesprek met hem over creativiteit, innovatie, ondernemen, social media, onderwijs en de ideeën-economie.
-
Zomerfestivalsites 2008
Cultr, een weblog dat zich richt op iedereen die zich beweegt op het raakvlak van cultuur en interactieve communicatie, bezocht de afgelopen periode 12 zomerfestivalsites, maakte een bondige beschrijving per festival en bekeek hoe ieder zomerfestival zich online presenteert. De festivals die zijn meegenomen in het onderzoek zijn Holland Festival, Oerol Festival, Julidans, North Sea Jazz Festival, Grachtenfestival, Uitmarkt, Theaterfestival van Nederland en Vlaanderen, De Parade, Theaterfestival Boulevard, Festival Mundial, Lowlands en het Kwakoe festival.
Qua eerste kennismaking bleken het North Sea Jazz festival en Julidans de ‘uitblinkers’ te zijn. Wanneer je de screenshots onder elkaar ziet staan valt ook direct het enorme verschil op qua grafisch design: van oubollig (Kwakoe festival) tot (te?) vooruitstrevend (Lowlands).
Ben uiteraard benieuwd wat jullie vinden van de verschillende zomerfestivalsites!
Disclaimer: Cultr is een initiatief van het Amsterdamse interactieve communicatiebureau Basic Orange waar ik ook werkzaam ben.
-
Zullen we Marketingfacts.tv automatiseren?
Bovenstaand nieuwsbulletin is volledig automatisch gegenereerd met een systeem dat News at Seven heet. Doordat het automatisch gegenereerd wordt kan iedereen nieuws voorgeschoteld krijgen dat helemaal bij zijn/haar interesses past. De inhoud van de teksten en de manier waarop de teksten worden uitgesproken zijn nog niet optimaal maar dat is vooral finetunen van technologie. Dus... Is er iemand die een 'computer animated character' van Marco Derksen kan maken?
-
Online Circusact
Heel soms loop je tegen een site aan die echt een ware verrassing in petto heeft. De site van het Belgische CircoRipopolo is er zo een. Schitterend! Wel even de link in een apart browservenster openen, speakers aan en ga er dan maar even voor zitten.
-
Nieuwe serie Apple ‘Get a Mac’ commercials
Apple heeft drie nieuwe commercials toegevoegd aan de ‘Get a Mac’ campagne: ‘Accident’, ‘Angel/Devil’ en ‘Trust Mac’. Net als bij de eerdere ‘Get a Mac’ commercials betreft het een humoristische vergelijking tussen een PC en een Mac. Voor de Apple fans heb ik de drie commercials toegevoegd aan mijn Apple commercials archief.
-
BMW innovations commercial
Deze schitterende commercial is op 15 mei dit jaar gelanceerd maar ik zag hem vandaag pas voor het eerst. Hij is in Nederland geschoten en Theo Jansen, een ‘kinetic sculpture’, heeft de hoofdrol. Of beter gezegd: de door hem gebouwde skeletten hebben de hoofdrol. De campagne, waar deze commercial onderdeel van uitmaakt, is er op gericht om BMW’s marktleiderschap op het gebied van technologie en innovatie te benadrukken. Erg mooi gemaakt.
Voor de geinteresseerden: hier is nog een filmpje over Theo Jansen en zijn ‘strandbeesten’.
-
Virtueel 3D prototyping
Dit filmpje stamt uit 2004 maar het geeft de indrukwekkende mogelijkheden weer van virtueel prototyping in 3D. Onder andere van nieuwe auto’s en gebouwen kan op deze manier tegen lage kosten een impressie worden gegeven. Een mooie manier om potentiele klanten alvast met een te introduceren product kennis te laten maken.
-
Volkswagen Golf GT Commercial
Eind vorige maand werd op MarketingFacts verslag gedaan van de populaire
Volkswagen Un-Pimped commercials. Inmiddels heeft Volkswagen een commercial (zie boven) gelanceerd voor de nieuwe Volkswagen Golf GT met TSI. Erg mooi gemaakt door DDB Berlin.
-
McDonalds laat zien wat je eet
McDonalds heeft McDonaldsMenu.info gelanceerd. Een website waar je aan de hand van GDA (Guideline Daily Amount) grafieken kunt nagaan hoe (on)gezond een maaltijd bij McDonalds is. Het visualiseren van al de data die hierbij om de hoek komt kijken is op de website prachtig en helder uitgevoerd.
Ironisch genoeg was de aanleiding voor McDonalds om deze website op te tuigen dat de ‘Food Authority’ beweerde dat McDonalds het internet gebruikte om hun maaltijden bij kinderen aan de man te brengen. Dit is via meer conventionele reclame methoden niet toegestaan. (via blending the mix).
-
Nieuw Google Logo?
Nadat Google haar nieuwe Gmail logo introduceerde om qua stijl aan te sluiten op de toevoeging van Talk, dacht Patters dat het een goed idee was om het huidige Google logo ook maar eens van een uptodate jasje te voorzien. Het resultaat mag er zijn. Wat vinden jullie?
-
Ontwerp je eigen Reeboks
Op RbkCustom.com kun je Reebok schoenen helemaal op je eigen voorkeuren aanpassen. Kies de kleur van de zool, een tekst op de hiel of geef het Reebok-logo op de tong een metallic glans. Het kan allemaal. En na afloop kun je je eigen schoenen ook direct bestellen.
Schitterend vormgegeven website waarmee Reebok inhoud geeft aan haar I am what I am-campagne. Na afloop van het ontwerpen kun je aan anderen per e-mail of sms je ontwerp laten zien. Hier een linkje naar mijn Reeboks.
-
Sexy dame trekt veel bekijks
Een tijd geleden was de Subservient Chicken op veel weblogs terug te vinden. Een kip die op commando online allerlei kunsten vertoonde. Hetzelfde principe is nu door onze Oosterburen toegepast op een schaarsgeklede dame: Seite1Girl.Het grappige van de Seite1Girl is dat ze door het gebruik van een beamer ook live te zien is in de etalage van de C&A aan de Kuh?damm. Door een webcam in de etalage van dit filiaal te plaatsen zijn de reacties van toevallige voorbijgangers op de in lingerie gehulde Seite1Girl online te bekijken.
-
Van LEGO kun je alles maken
Ogilvy & Mather won dit jaar op de London International Awards een Grand Prize op het onderdeel ‘Poster and Outdoor’ met dit LEGO kantoorgebouw. Erg mooi gedaan.
-
Advertenties op de winkelvloer
De IntelliMat is een draadloze computer die verwerkt zit in een zeer dunne mat met 4 LCD schermen. Dit levert een 30-inch diagonaal display op waarmee multimediale advertenties getoond kunnen worden in winkels met zeer beperkt vrij muuroppervlak.
Onderzoek wijst uit dat consumenten 75% van hun aankoopbeslissingen pas in de winkel nemen. De IntelliMat biedt voor adverteerders een uitkomst om juist op dat moment zichzelf te presenteren.
Via: GizMag