Robert de Boer
eigenaar Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen.
Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau’s als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor ‘aanstormend marketingtalent’. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.
-
DMmediaplein: Nieuw online platform over Direct Mail
TNT Post lanceert vandaag DMmediaplein, een nieuw online platform gericht op Direct Mail. De ‘papieren mailingen’ dus inderdaad en geen ‘Direct Marketing’. Er is TNT, in het kader van het dalende postvolume, natuurlijk veel aan gelegen om Direct Mail onder de aandacht te blijven brengen. Of zoals ze zelf mooi zeggen: “Direct Mail als effectief middel terug op de kaart te zetten”. Uit onderzoek van TNS NIPO blijkt dat 31% van de ondervraagden de te beperkte kennis van Direct Mail als een belangrijke drempel ziet om het kanaal niet in te zetten. Andere genoemde bezwaren in het onderzoek zijn het beschikbare budget (hoge kosten voor drukken en verzenden) en een gebrek aan een goed adressenbestand. Tegelijkertijd is er weinig kwalitatieve en actuele informatie online te vinden. Tijd dus voor een platform met advies en informatie.
-
Januari borrelmaand: nieuwjaarsborrels in de branche
De kerst moet nog beginnen, maar inmiddels is het ook al tijd om je aan te melden voor de vele nieuwjaarsborrels in de branche. Hieronder een overzicht, aanvullingen graag in de reacties:
5 januari
- MWG (Aanmelden)
Amstelborgh, 16.30 tot ? uur7 januari
- DDMA en DeMeter (Aanmelden)
IJ-kantine (NDSM Werf), 16.30 tot 20.00 uur -
Alvast 5 vragen aan Olivier Wegloop
Op 30 en 31 oktober aanstaande organiseert DeMeter het grootse congres ‘DM Days’ in Maastricht. Een van de sprekers is Olivier Wegloop van Boomerang Unlimited, het bedrijf achter o.a. NL Unlimited, Boomerang en 2 radiozenders. We legden hem alvast een paar vragen voor.
Juist in crisistijd kunnen merken overleven door innovatief te zijn. Zijn bedrijven in jouw omgeving innovatief genoeg, of laten we kansen liggen?
Wegloop: “Ik wil niet te makkelijk oordelen of bedrijven innovatief genoeg zijn of kansen laten liggen, maar als ik naar mijn klanten kijk, dan zie ik grote merken die goed bezig zijn met thema’s die ik belangrijk vind. Denk bijvoorbeeld aan: het milieu minder belasten en eerlijk zaken doen met boeren die voorheen gemangeld werden. Daarnaast zie ik dat ook op het vlak van customer care er aardig geïnnoveerd wordt.” -
De visie van Rick Nieman op ‘de Toekomst van DM’
Op 19 mei aanstaande organiseert DeMeter wederom de populaire thema-avond De Toekomst van DM. Een inspirerende avond voor iedere marketeer die up-to-date wil blijven. Maar liefst 7 verschillende topsprekers zullen deze avond hun visie presenteren over onze toekomst. Voorafgaand aan deze avond heeft DeMeter de sprekers zeven vragen voorgelegd hoe zij onze ‘toekomst van DM’ precies zien. Wat dàt is precies waar de avond om draait.
In dit bericht de antwoorden van Rick Nieman, presentator van het RTL Nieuws en auteur van ‘De Goeroe Methode’. Reacties zijn uiteraard van harte welkom! Mee discussiëren over het thema van het evenement, ‘Mind The Gap’, kan in het bericht van Luuk Ros voor ‘Facts Inside’!
-
DM-bestedingen groeien met 15 %
In het 1e kwartaal van 2009 werd 38% van het marketingbudget aan dialoogmarketing (directe en interactieve marketing) besteed. Een stijging van ruim 15% ten opzichte van Q4 2008. Wellicht mede veroorzaakt omdat marketeers stellen dat het in tijden van recessie belangrijk is om anti-cyclisch te investeren. Dit zijn enkele opvallende uitkomsten van de laatste peiling van de DM Barometer: het kwartaalonderzoek naar bestedingen en trends in dialoogmarketing van DDMA, Adforesult en Mailmedia.
De bestedingen namen ten opzichte van Q4 2008 met ruim 15% toe. In vergelijking met Q1 2008 stegen de bestedingen met 5,6%. Marketeers besteedden het budget voornamelijk aan de eigen website (19%), (on)geadresseerd drukwerk (18%) en e-mail marketing (15%).
-
Interview Johan van Mil
Eind vorige week werd bekendgemaakt dat het bedrijf Mailmedia verkocht is aan OMG. Mailmedia gaat binnen de OMG groep als een zelfstandig bedrijf verder. Benieuwd naar de beweegredenen van oprichter Johan van Mil stelde ik hem een aantal vragen.
Waarom is Mailmedia verkocht?
Mailmedia is al jaren marktleider in het verhuren van emailadressen voor direct marketing acties. Het afgelopen jaar is Mailmedia met 25% gegroeid. Dat is een sterkere groei dan de marktgroei van ongeveer 15%. Daarom wilde Mailmedia het succes uitbouwen door de propositie te verbreden voor de top 2.000 adverteerders en bureaus. Ook uitgevers waar mailmedia de exploitatie voor verzorgt profiteren mee, door bijvoorbeeld het verkopen van bereik op websites (display) en respons based advertising. Tevens vond ik het zelf een mooi moment om na 6 jaar buffelen even lekker lang vakantie te nemen en iets nieuws op te gaan zetten. -
Mailmedia overgenomen door OMG
Zojuist is bekend geworden dat Mailmedia is overgenomen door de Online Marketing Group (OMG). Mailmedia zal als zelfstandig bedrijf toegevoegd worden aan de groep, waaronder ook Netdirect en Searchdirect vallen.
De afgelopen jaren heeft OMG zich ontwikkeld tot een toonaangevende online direct marketing specialist, zowel richting adverteerders als sitepartners. OMG wil met deze transactie haar dienstverlening verbreden met de verhuur van emailadressen en SMS-marketing. Mailmedia heeft ruim 6 jaar ervaring in het effectief inzetten van dit kanaal voor de top 2.000 adverteerders en mediabureaus. OMG brengt zelf haar expertise in op het gebied van resultaatgerichte campagnes via websites en search engine advertising. Hiermee biedt de nieuwe combinatie een totale oplossing aan adverteerders en bureaus die online klanten willen werven en aan sitepartners die omzet willen genereren.
Uit het persbericht blijkt dat Mailmedia een omzet heeft van maar liefst 5 miljoen euro. Daarmee zijn ze volgens mij verreweg het grootste bureau op het gebied van het verhuren van e-mailadressen voor marketingacties. Ik ben zeer benieuwd naar de beweegredenen achter deze verkoop en heb Johan van Mil wat vragen gesteld. Zijn antwoorden zal ik later vandaag plaatsen!
-
Eindejaars- en nieuwjaarsborrels voor interactieve branche
De borrel van 212/IAB/IPAN/STIR staat al uitgebreid op Marketingfacts, maar tot aan die tijd zijn er nog veel meer eindejaars- en nieuwjaarsborrels. Leuk om het nieuwe jaar in te luiden met vrienden en collega's!
Hieronder een overzicht, aanvullingen graag in de reacties!- 17 december: CRM Association NL (aanmelden)
- 6 januari: MWG (aanmelden)
- 8 januari: DDMA/DeMeter (aanmelden)
- 12 januari: CMC, bestaande uit BVA, DDMA, GVR, VEA, en SPOT (aanmelden)
- 13 januari: 212/IAB/IPAN/STIR (aanmelden)
- 13 januari: PIM (aanmelden)
- 15 januari: MOA (aanmelden)
-
Originele kerstcampagnes 2008
In 2005, 2006 en 2007 verzamelden we hier voorbeelden van online kerstkaart-campagnes die nét even wat origineler zijn dan alle standaard kaarten. Daar krijgen we er immers al meer dan genoeg van binnen…
Daarom ook dit jaar weer de oproep: Wie heeft een leuke, originele of bijzondere kerstkaart ontvangen? Plaats hm in de reacties!
Het enige noemenswaardige voorbeeld die ik dit jaar ontvangen heb is een leuke campagne van Holy Cow!. Klik op ‘meer’ voor de uitwerking.
-
Online Video Advertising Summit 2008
Online video is groot. Enorm groot. In de VS groter dan search inmiddels zelfs. Dat biedt veel perspectief. Adverteerders, omroepen en uitgevers experimenteren volop met de kansen die dit nieuwe medium hen biedt.
Vandaag ben ik (een deel van de dag) te gast op de eerste ‘Online Video Advertising Summit’ en zal in dit bericht verslag doen van de sprekers. Volgens de organisatie komen vandaag de volgende onderwerpen aan bod:
- Wat zijn de laatste ontwikkelingen in online video en online video advertising?
- Welke targeting mogelijkheden zijn er? En welke vormen van interactiviteit?
- Wat zijn de best practises in branded content, in-video advertising en online video SEO?
- Wat doet online video advertising in termen van engagement en reclame-herinnering?
- Hoe is online video het meest effectief in te zetten?
- Hoe is online video-content vindbaar te maken en te vercommercialiseren?
-
Joris de Bruijne wint DeMeter Award 2008!
In een overvol Fortis Circustheater is zojuist de winnaar van de DeMeter Award bekendgemaakt: Joris de Bruijne, partner van Add to Favorites. In bovenstaand filmpje zijn de slopende laatste beelden te zien waarin de naam bekendgemaakt werd. Joris liet daarmee Fanneke Verlind en Femke Nouwens achter zich en mag zich een jaar lang hét DM talent van Nederland noemen!
-
Eindelijk: Applicaties op LinkedIn
LinkedIn heeft vandaag de mogelijkheid gelanceerd om applicaties van derden toe te voegen aan je profiel. Dat hadden nagenoeg alle sociale netwerken natuurlijk al, maar LinkedIn nog niet. Op de applicatiepagina staan nu 9 toe te voegen applicaties. Die kun je toevoegen aan je profiel en/of aan je homepage. De hele dienst is vooralsnog als beta gelanceerd. Misschien ligt het aan mij, maar het toevoegen van bijvoorbeeld de Slideshare applicatie werkt niet bij mij:
-
Zilveren EMMA voor Wehkamp
Wehkamp is sinds vandaag de trotse winnaar van een zilveren EMMA. De cases van ABN Amro Hypotheken Groep (ism The People’s Valley), Essent (ism Siekloop en The People’s Valley) en Robeco Direct (ism E-Village en wijZE) winnen dit jaar allen een Bronzen EMMA. Geen goud dus dit jaar!
Wehkamp wint de Zilveren EMMA met hun ‘Abondoned E-mail’ case. De jury: “Veel online retailers hebben te maken met het bezoekers die de winkelmand verlaten voordat de daadwerkelijke transactie heeft plaatsgevonden. Men selecteert wel, maar koopt niet. Wehkamp heeft een aanpak ingevoerd, waardoor een deel van deze gemiste inkomsten toch gegenereerd worden.”
Onder ‘Meer’ staan de cases uitgewerkt inclusief de motivatie van de jury. Ook heb ik Marc Borgers, voorzitter van de jury, gevraagd waarom er geen Gouden EMMA uitgereikt is dit jaar.
-
Zevende Nationale E-mailmarketing Conferentie
Vandaag is de Nationale E-mailmarketing Conferentie, in het geheel vernieuwde Mediaplaza in Utrecht. De zevende editie alweer! Evenals vorig jaar zit de dag weer vol met sprekers en zullen de EMMA’s weer uitgereikt worden. De genomineerden zijn dit jaar: ABN Amro Hypotheken Groep (ism The People’s Valley), Essent (ism Siekloop en The People’s Valley), Robeco Direct (ism E-Village en wijZE) en Wehkamp.
Ik ben vandaag aanwezig en zal verslag doen van een deel van de dag door updates in dit bericht. Wat is de status van het kanaal ‘e-mail’ in 2008? Is er echt zo weinig veranderd ten opzichte van vorig jaar? Zijn er nieuwe relevante innovaties? We hopen er vandaag een antwoord op te krijgen!
-
Speedsessies online marktonderzoek 2.0
Marketing en marktonderzoek zijn vaak gescheiden werelden. Dat zou niet moeten aldus PIM en daarom organiseerden ze vanavond een speedsessie over online marktonderzoek. Maar liefst 7 sprekers belichtten allemaal in 15 minuten tijd hun deel van dit vakgebied. De onderwerpen die aan bod kwamen zijn kwaliteit, panels, customer interaction, real time reporting, eyetracking, enz. Hieronder een uitgebreid verslag van alle presentaties.