Sander Dullaart
Founder Member Get Member Company

Sander verkocht in het verleden sigaretten, kranten, Big Brother en internetcommunities. Op het moment werkt hij bij Member Get Member Company, een bedrijf dat merken helpt om van hun enthousiaste klanten actieve promoters te maken. Dat is leuk, snel en creatief werk.
Na het werk vaart hij graag catamaran, speelt zijn basgitaar of maakt plezier met z’n vrouw en kinderen.
-
Tekort aan online marketeers belemmert inzet referralmarketing
Ruim de helft van de Nederlandse e-commercebedrijven heeft moeite de vacatures in te vullen, blijkt uit onderzoek onder leden van Thuiswinkel.org. De top vijf van moeilijk in te vullen vacatures bestaat uit online marketeers (bij 51 procent van de werkgevers), (big) data analisten (37 procent), frontend-developers (34 procent), software-developers (33 procent) en customer journey-experts (30 procent). Uit onderzoek van Web Profits blijkt dat 29 procent van de bedrijven geen referralprogramma heeft vanwege een tekort aan resources. Nog eens 25 procent heeft geen tijd en 14 procent heeft geen budget voor referralmarketing.
-
Wat we kunnen leren van Dirty Dancing
Vanavond kunnen we weer zwijmelen bij het verhaal van Patrick Swayze en Jennifer Grey. Wat veel mensen niet weten is dat Dirty Dancing destijds voor een schijntje gefilmd is en dat er amper budget was voor marketing. Dankzij mond-tot-mond reclame groeide de film uit tot een gigantische hit. De moves van Baby en Johnny werden overal na gedanst, er verscheen een sequel, een remake en een musicalversie. En dat terwijl de meeste filmcritici niet enthousiast waren en maar weinig mensen geloofden in de film.
-
Verzekeringsbranche moet delen beter faciliteren en belonen
Thuiswinkel.org presenteerde deze maand de cijfers van de online bestedingen in het eerste kwartaal van 2016. Naast de snelle groei in het productsegment groeit ook het online dienstenkanaal nog steeds, al is het wel minder hard dan de online bestedingen aan producten. In totaal gaf men in het eerste kwartaal 2,55 miljard euro uit aan diensten, zoals reizen en verzekeringen, een groei van zes procent ten opzichte van het eerste kwartaal vorig jaar. In totaal vindt nu bijna driekwart van alle uitgaven aan diensten via het online kanaal plaats.