Alex van de Pol
Digital Marketing Evangelist Adchieve

Alex van de Pol is Digital Marketing Evangelist bij Adchieve. Alex werkt inmiddels 5 jaar in het vak van digital marketing. Als campagnespecialist ondersteunde hij namens Google eerder honderden startende ondernemers met hun Ads-campagnes. Momenteel adviseert hij binnen Adchieve voornamelijk klanten in de retail- en reisbranche en begeleidt hij grootschalige, performance gedreven campagnes. Ook is Alex een graag geziene gast en spreker op marketing-congressen en webinars.
-
Naming convention voor Google Ads-campagnes: 8 best practises
De naam die je aan een campagne geeft kán heel onbeduidend lijken. Het heeft namelijk geen enkele, directe invloed op de prestaties van je campagne. Toch kan het indirect een grote impact op je Google Ads-account, overzicht en tijdsbesteding hebben. De 'gewoonte' om campagnes logische namen te geven, heet ook wel naming convention. In dit artikel licht ik toe waarom de meeste SEA-specialisten heel strikt zijn in hun naming convention in het kader van overzicht, samenwerking, tijdsbesparing en het voorkomen van fouten en foutmeldingen. Ook geef ik je praktische voorbeelden van een goede naming convention.