Nanny Kuilboer
Redacteur MarketingTribune

Sinds april 2009 werk ik voor MarketingTribune als (eind)redacteur voor het magazine en sinds september 2013 ben ik ook contentmanager voor onze website, waar ik met name schrijf over design.
-
NIMA lanceert Brand Design Community
Nima stimuleert marketing-, communicatie en salesprofessionals om zich voortdurend te blijven ontwikkelen en organiseert hiervoor diverse activiteiten binnen specialisaties, regio’s of voor speciale carrièregroepen. Er ontbrak nog een community speciaal gericht op marketing en design, maar daar komt met de lancering van de Nima Brand Design Community, over het vormen en vormgeven van merken, een eind aan.
-
Roel Stavorinus’ missie: marketeers en ontwerpers dichter bij elkaar brengen
Zelfstandig merk- en designstrateeg Roel Stavorinus is één van de vele sprekers tijdens Nima Marketing Week 2020. Hij stelt zich voor en licht een tip van de sluier over zijn talk op woensdag 2 september om 15:30 uur.
-
Luuk Ros: ‘NIMA Marketing Week is echt vóór en dóór marketeers’
De kogel is door de Copraloods. De NIMA Marketing Day ontwikkelde zich in de afgelopen jaren zo’n beetje tot de traditionele heads-up voor échte marketeers, zo vlak voor de vakantie. Relaxt en toch hardcore inhoudelijk, cocktails nippen en toch over je werk praten, beetje snackend langs de podia vol merken schuiven, als waren het foodtrucks. Oprechte verhalen van marketingprofessionals. Bijna tweeduizend m/v op een kluitje. Gezellig. Maar dat werd ‘m dus niet in 2020.
-
Wat kun jij als marketeer doen om racisme in je organisatie tegen te gaan?
Marrigt van der Valk van Durf online branding spreekt tijdens Nima Marketing Week 2020 over wat marketeers kunnen doen om binnen hun eigen organisatie racisme tegen te gaan. “Ik wil handvatten geven om binnen je organisatie aan de slag te gaan tegen racisme en te streven naar meer diversiteit”.
-
Luuk Ros: ‘We hebben als marketeers weer iets moois om naar uit te kijken’
De kogel is door de Copraloods. De NIMA Marketing Day ontwikkelde zich in de afgelopen jaren zo’n beetje tot de traditionele heads-up voor échte marketeers, zo vlak voor de vakantie. Relaxt en toch hardcore inhoudelijk, cocktails nippen en toch over je werk praten, beetje snackend langs de podia vol merken schuiven, als waren het foodtrucks. Oprechte verhalen van marketingprofessionals. Bijna tweeduizend m/v op een kluitje. Gezellig. Maar dat werd ‘m dus niet in 2020.
-
Stelling: ‘Het merk overleeft dankzij adverteren’
Hoe trekken merken aandacht en houden ze die vast in deze coronatijd? Er wordt op dit moment heel wat over afgeschreven, nu merken vaak in defense mode gaan. Maar zoals Dick van der Lecq RM, managing director DDB Unlimited, zegt: “In de Tweede Wereldoorlog wisten merken dat het heel, heel belangrijk was dat het publiek de merknaam - als de oorlog eenmaal voorbij was - niet zou zijn vergeten.” Eén stelling, zeven marketeers, zeven meningen…