Vincent Alblas
Digital contentmarketeer Motionmill

Vincent Alblas is een Nederlandse Belg (of Belgische Nederlander?) met een passie voor taal en een fascinatie voor marketing. Als contentmarketeer voor het 360°-communicatiebedrijf Motionmill (Antwerpen) is hij altijd in de weer met woorden.
Schrijft Vincent niet voor zijn klanten aan beide zijden van de grens, dan theoretiseert hij over de zin en onzin van marketing. Hij graaft graag iets verder in de materie dan zijn collega-marketeers, waarna hij zijn ideeën met plezier deelt op Marketingfacts en in de blog van Motionmill.
Je mag Vincent altijd aanspreken voor vriendschappelijke discussies over marketing, wereldreizen en het leven.
-
De meest doortrapte phishing die ik ooit heb gezien
Mijn collega Dirk had nog maar net zijn hulpvaardige artikel over phishing gepubliceerd op Frankwatching, toen ik zelf een sprekend voorbeeld van slimme spam in mijn mailbox kreeg. En niet alleen was het een slimme spammail – het was ronduit de slimste, meest doortrapte phishing die ik ooit heb gezien. Verderop onthul ik dit briljante schrijfwerkje. Maar voor het zover is, wil ik eerst aan de niet-ingewijde lezer uitleggen wat phishing is en waarom het voor jou als ondernemer of marketeer zo schadelijk is.
-
Kijk, zo bereik je dus wél de hoogste positie in Google
"Jij zorgt er wel even voor dat mijn website op de hoogste positie in Google komt, hè?" Nee, beste ondernemers, hoe vaak jullie het ook vragen: daar zorg ik niet ‘wel even voor’. SEO is een langetermijntraject waarin veel liefde, aandacht en (helaas voor jouw portemonnee) geld gaat kruipen. In dit artikel laat ik je zien wat de juiste mindset is om aan SEO te beginnen en welke resultaten je ermee kunt bereiken in Google.
-
Dankzij Tom Scott vrees ik voor mijn baan als contentmarketeer
Schrijven is – net als nadenken over het bestaan, aan depressies lijden en lachen – iets wat alleen mensen kunnen. Geen van de 8,7 miljoen andere diersoorten kan een verhaal typen, en computers zijn er ook niet toe in staat. Ben ik even blij dat ik mijn boterham verdien als contentmarketeer! Maar wacht even... wat zegt Tom Scott in zijn nieuwste YouTube-upload? Shit.
-
SEO blijft een uitdaging, maar zo kun je het aanpakken
Zoekmachineoptimalisatie blijft verdraaid lastig en het is ook niet zaligmakend. Maar het is nog altijd heel nuttig, ook al weten we niet precies hoe Google werkt. In deze 2.000 woorden maak ik SEO redelijk inzichtelijk voor je.