Arjan Kapteijns
Client Partner VIM Group

Vanaf augustus 2019 maakt Arjan Kapteijns RM onderdeel uit van VIM Group. Arjan is een ervaren leider en ondernemer werkzaam op het snijvlak van branding, organisatieverandering en (digitale) transformatie. Met zijn achtergrond in strategisch consultancy en ervaring in de bureauwereld helpt hij organisaties bij het vergroten van hun merkwaarde en groeipotentieel. Eerder was Arjan werkzaam in leiderschapsrollen bij Saatchi & Saatchi | Leo Burnett NL, Publicis Group NL, DMB&B, merkstrategie en -innovatie consultancy Project X en TIAS Business School. Arjan geeft daarnaast regelmatig gastcolleges op universiteiten en business schools.
-
Waarom je branding áltijd een plek in je business-strategie moet geven. En vice versa!
Als we met een bedrijfskundige bril naar merken kijken en ze op basis van hun business-strategie indelen, zien we vier soorten merken: Profit Only Brands, Impact Only Brands, Impact First Brands en Profit First Brands. Het is belangrijk om bij het ontwikkelen van je business-strategie de verschillen tussen deze merken goed te begrijpen om te bepalen wat voor soort merk en organisatie je bent of wilt zijn.
-
Is growth hacking een bedreiging voor de bouw van een sterk merk?
Als marketeer ben ik groot fan van growth hacking. Op het moment dat je binnenstapt bij een growth hacking bootcamp voel je direct de positieve energie van 'the new kid on the block' die erop gericht is 'old school marketing' opnieuw uit te vinden. Maar past dit proces van 'leren door te proberen' ook bij het neerzetten van een sterk, stabiel en consistent merk? Of staat growth hacking het bouwen van een sterk merk in de weg? En andersom: vormt branding een belemmering en remmende factor voor growth hackers?