Ruben Blom
Oprichter, communicatiestrateeg en -trainer Rotys

Mijn doel is om mensen met goede ideeën de tools te geven om hun publiek te inspireren. Daarom help ik je om jouw spreektalent te vinden en te ontwikkelen. En help ik organisaties om hun verhaal opvallend goed uit te dragen.
Als oprichter van Rotys zet ik de kracht van het narratief in. Samen met leiders en teams formuleer ik proposities en messaging op basis van hun merkverhaal. En ik train ze om dat verhaal consistent en impactvol te vertellen.
Werk met mij als je jouw idee, plan of strategie wil vertalen naar krachtige communicatie. Voor het podium, voor marketing/reclame of voor interne communicatie. Zie ook onze Communicators-trainingen, beoordeeld met een 9+.
-
Zeven punten die veel mensen totaal verkeerd begrijpen over storytelling
Het Verhaal is precies zo oud als de mens zelf. En we vertellen elkaar al héél lang verhalen. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen storytelling begrijpt. Integendeel, er zijn zelfs zeven punten die mensen faliekant verkeerd hebben begrepen. Welke dat zijn, lees je hier.
-
Wat we vergeten zijn over menselijke communicatie
Wist je dat het woord ‘communicatie’ betekent ‘gemeenschappelijk maken’? Achter die betekenis schuilt een wereld van inzichten die onontbeerlijk zijn als je (als team of organisatie) wilt uitblinken met communicatie in meetings, presentaties en merk.
-
Verhalende geneeskunde: waarom storytelling zorgverleners helpt
Met verhalen geven we onze wereld vorm, vaak zonder dat we het doorhebben. In deze serie interviews gaan we op zoek naar de rol van verhalen in verschillende werkgebieden. Voor deze vierde aflevering ontmoeten we Megan Milota, universitair docent Medical Humanities aan het UMC Utrecht. “In een verhaal zitten patronen die je kunt gebruiken als zorgverlener.”
-
Hoe verhalen richting geven aan organisatieverandering
Met verhalen geven we onze wereld vorm, vaak zonder dat we het doorhebben. In deze serie interviews gaan we op zoek naar de rol van verhalen in verschillende werkgebieden. Deze keer: een ontmoeting met strategisch mentor Yvette van Aarle, gespecialiseerd in de inzet van verhalen bij verandermanagement. “Werken vanuit het veranderverhaal geeft een helder vertrekpunt aan organisatieverandering.”
-
De collectieve ambitie als basis voor goed teamwork
Verhalen geven onze wereld vorm, vaak zonder dat we het doorhebben. In deze serie gaan we op zoek naar de rol van verhalen in verschillende werkgebieden. Voor de tweede aflevering (deel een lees je hier) sprak ik met Jef van den Hout, onderzoeker en adviseur op het gebied van teamsamenwerking. “Als je vanuit een collectieve ambitie werkt, haak je continu in op de intrinsieke motivatie.”
-
Met employer branding toon je de ziel van je bedrijf
Met verhalen geven we onze wereld vorm, vaak zonder dat we het doorhebben. In een serie interviews gaan we op zoek naar de rol van verhalen in verschillende werkgebieden. In dit eerste deel een gesprek met Ton Rodenburg, specialist in werkgeversmerken en mede-oprichter van Clubgeist branding and culture.