Gert Koot
Eindbaas Branded Entertainment

Co-auteur van het handboek ‘Marketingcommunicatie in 14 stappen’. PIM studieboek van het jaar in 2018. Columnist voor Adformatie. Docent bij SRM en NIMA. Publiek spreker over Marketingcommunicatie alsmede trends en ontwikkelingen in het Marketingcommunicatie en communicatielandschap. Consultant voor diverse organisaties.
-
Wat gaat Kanye West doen? Nee, niet wat je denkt
Netflix, Geluid, Google AR search, AppClips, nieuwsbrieven en: wat is geluid eigenlijk? Al het leuke nieuws van de afgelopen week op een rij voor je in de update.
-
Google gaat Pinterest achterna
Het verhaal achter TikTok, Social Audio, Google volgt Pinterest, soundbites van een podcast, een alternatief op komst voor videoconferencing en nog veel meer in de nieuwe week van Koot.
-
Focus: tips om jongeren op Snapchat te bereiken
Een cursus voor Snapchat, de stand van de journalistiek volgens Reuters, twitter audio, digital nutrition en de terugkeer van de Nachtrijder maar dan anders. Dit alles in de nieuwe week van Koot!
-
Wat kosten voice, streaming en influencers?
Veel interessant nieuws deze week over voice, maar er is nog veel meer: een inzichtelijke methode hoe merken het vertrouwen kunnen verdienen, de stand van webcare, de advertising van Tesla en als bonus een werkelijk prachtig verhaal over menselijke kracht. Dit en nog veel meer in de update van deze week.
-
Wordt dit de opvolger van TikTok?
#BlackLivesMatter, de update van Alexander Klöpping, Marleen Stikker, cookies, content, podcast, AI en nog veel meer. Al het interessants van afgelopen week voor je op een rij gezet.
-
Nike lanceert een site voor Netscape Navigator 4.x om sneakers te verkopen
Een indrukwekkend statement van Nike, een bijzonder lief lettertype, digital advertising blijft groeien, het nieuwe fashion-shoppen van Gen Z en een toolbox om problemen op te lossen. Dit en nog veel meer in de update van deze week.
-
Burger King deed een geweldige influencer-actie en betaalde er niks voor
Deze week onder andere de groeiende Passion Economy, een archief van marketingcases, een briljante Burger King-ambush-actie en een Magic Sudoku als geweldige uitsmijter.
-
Dit is de eerste AR-toepassing die écht supergaaf is
Twitter kondigde deze week aan dat alle medewerkers voor altijd thuis mogen werken als ze dat willen. Google en Facebook werken thuis tot minstens 2021. Is dit het begin van het nieuwe normaal? De intelligente werkplek? Voor al het overige (marketing)nieuws is hier De week van Koot.
-
Zetten we een eerste stap richting de nieuwe wereld van Yuval Noah Harari?
Nederland gaat weer een beetje open. De portemonnee moet helemaal open. Maar als ik eerlijk ben was het intelligente dicht wel even heel relaxed en rustig. Mooie week, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!
-
Is het tijd om Amazon in te ruilen?
De omzet van Amazon is gestegen naar 10.000 euro per seconde. In een grafiek beweegt die omzetlijn dus in de goede richting. Helaas geldt dat voor te veel bedrijven niet. Mooie week, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!
-
Wat zijn de vijf fasen van covid-koopgedrag?
Woningsdag. Koningsdagthuis. Nationale toost. Balkoningsdag. Koningsdagconcert. Gelukkig liggen de Europese wijnkelders tot de nok toe gevuld met onverkochte wijn. Mooie maandag, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!
-
Moeten we niet stoppen met targeted advertising?
De corona-pandemie is volgens velen een wake-up call. Het moet anders, menselijker, bewuster. Dus stellen we een verhoging van de bonus voor en laten we de kinderen op Lesbos lekker zitten. Mooie week, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!
-
De week van Koot: hoe klinken corona en Rutger Bregman?
Na de coronacrisis komen er geen grote veranderingen maar alles gaat gewoon sneller. Wie had twee maanden geleden kunnen bedenken dat wij allemaal binnenkort ‘track & traceable’ zullen zijn?
-
Bill Gates over corona en hoe een fastfoodketen nieuws gratis maakt
De paradox van dit moment is dat er in een tijd waarin er geschiedenis wordt geschreven, het bijna onmogelijk is om ons eigen verhaal te vertellen. En toch zijn marketeers meer nodig dan ooit. Ter leering ende vermaeck is hier weer wat nieuws van de week. Mooie week, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!
-
Dit zijn inspirerende initiatieven in deze onzekere tijden
Na de eerste coronaschok beginnen we nu langzaam weer de blik op morgen te richten. Gelukkig is er voor de tussenliggende periode steeds meer inspiratie beschikbaar als input voor het vormgeven van straks. Aan de slag dus! Maar: houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!