Gert Koot
Eindbaas Branded Entertainment

Co-auteur van het handboek ‘Marketingcommunicatie in 14 stappen’. PIM studieboek van het jaar in 2018. Columnist voor Adformatie. Docent bij SRM en NIMA. Publiek spreker over Marketingcommunicatie alsmede trends en ontwikkelingen in het Marketingcommunicatie en communicatielandschap. Consultant voor diverse organisaties.
-
We vertrouwen bijna niets en niemand meer, alleen bedrijven een beetje
Vertrouwen op een historisch dieptepunt volgens de Edelman Trust Barometer, 20 jaar Wikipedia, Upcycling, Colorwise en duiken van de 10-meterplank (of niet). Dit en meer in de week van Koot!
-
Zo slecht is jouw Spotify en Prof G doet zijn voorspellingen voor 2021
En wij dachten dat 2020 een vreemd jaar was. Welkom 2021. Dus gewoon maar terug naar de basis en een normale weekupdate met de 10 meest interessante verhalen van de afgelopen periode.
-
Wat komt er na de smartphone?
Het prachtige beeldverslag van 2020 van The New York Times, de beste verhalen van 2020 door Pocket, de toekomst van (e-)commerce door Shopify, de kerstverhalen van Top Names, twee miljoen (kerst)recepten en meer!
-
Schuivende schermen en hardlopen in een verhaal
Steven van Belleghem, het video-firsttijdperk, het succes van Amazon, cappuccino en een spelletje voor je brein. Dit en nog meer in de nieuwe week van Koot.
-
Elvis in je huiskamer, nepmensen en de Eisenhower-matrixtool
Wat is nu echt het effect voor bedrijven en organisaties als het gaat om customer service en customer experiencel? En wat is de kracht en toekomst van tekst, audio? Je leest het allemaal (en meer!) in deze nieuwe week van Koot.
-
De Marketing Bullshit Index en hoe je het Melkmeisje van Vermeer wordt
De Marketing Bull Shit Index, Video meetings 3.0, Twitter Fleets en inspiratie, de ultieme profielfoto en geluid zonder koptelefoon of oortjes. Dit en nog veel meer in de nieuwe week van Koot.
-
Parfum dat naar het heelal ruikt, zoom-moeheid en meer
Voorzichtig kijken we vast naar 2021. De Mediamonitor van 2020. Een social-mediadashboard van Newcom. Geurmarketing en Tinder voor tassen. Maar ook een slimme oplossing voor Zoom-moeheid. Dit en nog veel meer in de nieuwe week van Koot.
-
De verborgen knop op de iPhone en verdwijnende WhatsApp-berichten
Te midden van al het rode en blauwe geweld was er ook nog wat ander nieuws te vinden. Minder spannend maar voldoende voor het vullen van de week van Koot. Deze week met onder ander Gen Z-trends door Gen Z, Echo Buds, Voice search Guide, een onbekende knop op je iPhone en nog veel meer.
-
De 25 grootste merkmissers van de laatste 25 jaar
Je concurrentie in de gaten houden kan makkelijker dan je denkt, twee geweldige toepassingen van AR, personalisatie en een Harley-Davidson zonder geluid. Dit en nog veel meer in deze update van de nieuwe week van Koot.
-
Byron Sharp: ‘Beschamende arrogantie van adverteerders tijdens de lockdown’
Byron Sharp aan het woord, Twitch als kanaal voor politieke campagnes, location based audio, Facebook als buurtapp en start de dag met schrijven. Dit en nog veel meer in deze nieuwe week van Koot.
-
Share of search als voorspeller van je marktaandeel
De toekomst van audio, wat doe je als je stopt met je juwelierswinkel en heeft share of search voorspellende waarde? Dit en nog veel meer in deze update van het Nieuws van de Week.
-
Het einde van het Amerikaanse internet en nieuwsbrieven via sms’jes
Slides als communicatiemiddel, een sms-nieuwsbrief, letters omzetten in handschrift en een tool om stiltes in Zoom te voorkomen. Dat en nog veel meer in de nieuwe week van Koot!
-
Kom in vier minuten te weten hoe het algoritme van TikTok werkt
Weer een update vol heerlijke inzichten over onder andere The New York Times, TikTok, Gen Z en B2B-contentmarketing. Maar je kunt ook zelf aan de slag met facial recognition of je eigen profielfoto omzetten alsof je zo uit een Pixar-film komt lopen.
-
Is de jaarinkoop voor spotzendtijd verleden tijd?
Revolutie in de aankoop van spotzendtijd? De levenscyclus van een bedrijf als een lopende klok, een in-huis beveiligingsdrone, contentproductie, bedrijven als een force for good én David Attenborough. Dit en nog veel meer in de nieuwsupdate.
-
Vijf unieke techtrends, zo groot gaat digital audio worden én videotool Mmhmm
Creativiteit deze week met muziek, illustraties en 3D motion graphics. Maar natuurlijk ook audio, een mmhmm video-meetingtool en nog wat handige cijfers.