Gert Koot
Eindbaas Branded Entertainment

Co-auteur van het handboek ‘Marketingcommunicatie in 14 stappen’. PIM studieboek van het jaar in 2018. Columnist voor Adformatie. Docent bij SRM en NIMA. Publiek spreker over Marketingcommunicatie alsmede trends en ontwikkelingen in het Marketingcommunicatie en communicatielandschap. Consultant voor diverse organisaties.
-
Fiat knuffelt met Google
Van conversaties naar conversies met Charles, een schip dat vast zit leidt tot monsterbereik, heerlijk extra MEM-geheugen en natuurlijk nog aandacht voor audio. Dit en nog veel meer in de nieuwe week van Koot.
-
Social audio, een dierentuin van ontdekkingen en Clubhouse
Monkey Talk. Creativiteit, note taking en andere tools. Brand design, social audio via Telegram, live video shopping en personal branding via Clubhouse. Dit en meer in de nieuwe week van Koot.
-
Bob Ross is terug en schildert een frisdrankflesje!
Je eigen muziekbericht, SXSW, tools voor Clubhouse, Bob Ross is weer (even) terug en contentcreatie in 17 stappen. Dit en nog meer in de week van Koot.
-
De spiegel voor marketeers van Martin Weigel
Een indrukwekkende spiegel voor het vak, creators for sale, mediagebruik tijdens de lockdown, live streaming video shopping en de pointerpointer. Dit en nog meer in de week van Koot.
-
Klimaatzuinige websites, doden die tot leven komen en: gaan we betalen voor tweets?
De nieuwe footprint van een website? Oude foto’s en internethistorie, de creators economy, virtuele meetings met digitale mensen en natuurlijk ook nog wat over audio. Dit en nog meer in de week van Koot.
-
Ikea maakt handleiding om je kast uit elkaar te halen
Granfluencers, expertcontent, Twitter-trends, Humanoid chocolate chip cookies, Ikea en artificial intelligence. Dit en nog meer in de week van Koot.
-
Wat betekent Clubhouse voor marketingcommunicatie?
Dispo een nieuwe hype? Beeldzoekmachine. Jazzkeys. Time next 100 en Clubhouse in drie verhalen; in de tijdslijn, een video guide en een mogelijke verklaring van het succes. Dit en nog meer in het Nieuws van de Week.
-
Clubhouse, digitale schoenen & influencer-campagnetips
In een week met Clubhouse vol in de schijnwerpers is er natuurlijk weer aandacht voor audio. Mooie social media-tools, een masterclass podcasting, een prachtig nummeringssysteem. Dit en nog veel meer in deze week van Koot.
-
Trends in digitale media en de pizza vending machine
Een pizzarobot, het Social Observation Squad, Powerpoint-impact, de audiorevolutie en trends in digitale media. Dit en nog meer in de nieuwe Week van Koot. Hou anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!
-
Clubhouse, TikTok en de grootste websites van de wereld
Clubhouse voor dummies, Live streaming e-commerce, veel TikTok, interactieve video, smartphonegebruik in Nederland en merkstrategie in drie stappen door dé professor. Dit en nog meer in de week van Koot!
-
Ze komen eraan, de Illuminariums en andere trends
Hele mooie inspirerende kijkjes in de toekomst, social-mediacijfers, illuminariums, een pasta-playlist, een schilderij tot op de honderdste millimeter en maak van je toetsenbord een piano. Dit alles in de nieuwe week van Koot.
-
We vertrouwen bijna niets en niemand meer, alleen bedrijven een beetje
Vertrouwen op een historisch dieptepunt volgens de Edelman Trust Barometer, 20 jaar Wikipedia, Upcycling, Colorwise en duiken van de 10-meterplank (of niet). Dit en meer in de week van Koot!
-
Zo slecht is jouw Spotify en Prof G doet zijn voorspellingen voor 2021
En wij dachten dat 2020 een vreemd jaar was. Welkom 2021. Dus gewoon maar terug naar de basis en een normale weekupdate met de 10 meest interessante verhalen van de afgelopen periode.
-
Wat komt er na de smartphone?
Het prachtige beeldverslag van 2020 van The New York Times, de beste verhalen van 2020 door Pocket, de toekomst van (e-)commerce door Shopify, de kerstverhalen van Top Names, twee miljoen (kerst)recepten en meer!
-
Schuivende schermen en hardlopen in een verhaal
Steven van Belleghem, het video-firsttijdperk, het succes van Amazon, cappuccino en een spelletje voor je brein. Dit en nog meer in de nieuwe week van Koot.