Inken Kuhlmann-Rhinow
Marketing Director EMEA Hubspot

Inken Kuhlmann-Rhinow is Marketing Director EMEA bij HubSpot, waar zij sinds 2013 werkt. Ze stuurt het EMEA team aan en is verantwoordelijk voor een divers team van marketingprofessionals die go-to-market-strategieën uitvoeren, de merkbekendheid van Hubspot verbeteren en lokale verkoopteams ondersteunen. Daarnaast houdt Inken toezicht op het opzetten van lokale campagnes en samenwerkingen met regionale verkoopteams en waarborgt zij deze, om kwaliteitsleads aan te dragen.
In 2018 won Inken de Great Manager Award namens Hubspot – een award voor managers die een betekenisvolle impact hebben op hun team. Inken was genomineerd dankzij de topprestaties van haar team en haar toewijding aan hun persoonlijke ontwikkeling.
-
Dit is waarom je CMS je bedrijfsgroei tegenhoudt
Websites zijn een continue bron van frustratie voor veel marketeers. Ruim de helft van Nederlandse marketeers is niet overtuigd van de effectiviteit van hun eigen website, zo blijkt uit onderzoek van HubSpot. Veel van de problemen die marketeers met hun website hebben, zijn te herleiden tot het CMS dat ze gebruiken.
-
Vijf manieren om te denken als een ‘experience disruptor’
De komst van Amazon in Nederland zorgt voor gezonde reuring in de markt. Hoe kunnen marketeers deze ‘experience disruptor’ het hoofd bieden? Nou, door te denken als een disruptor.
-
Meer en meer technologie leidt tot minder efficiency en resultaat
Elke onderneming ziet het veld waar de strijd om de klanten gevoerd wordt steeds drukker worden. In 2018 kwam er alleen al in Nederland een recordaantal van 191.000 bedrijven bij. Dat er tegelijkertijd 107.000 hun deuren sloten, zegt iets over hoe hard de concurrentie is. Op product en prijs valt er weinig te winnen. Vooral in marketing en customer services kun je je als ondernemer in dit overbezette veld onderscheiden. Technologie is hierbij onmisbaar, maar kan tegelijk een persoonlijke en prettige klantbeleving in de weg staan.