Bas Vermond
Adviseur / Journalist Bas Vermond Communicatie & Journalistiek

Bas Vermond
Communicatie & Journalistiek
https://basvermond.nl
-
Merken, trends en de wilde waarheid van een rampjaar (II)
Terugblikken en voorspellen, het hoort bij het einde van het jaar. We kijken terug op de voorspellingen van afgelopen jaar: wat is er uitgekomen, wat niet? Hoe is het dit jaar gegaan qua marketing, retail en e-commerce van verschillende merken? Deel twee!
-
Merken, trends en de wilde waarheid van een rampjaar (I)
Terugblikken en voorspellen, het hoort bij het einde van het jaar. We kijken terug op de voorspellingen van afgelopen jaar: wat is er uitgekomen, wat niet? Hoe is het dit jaar gegaan qua marketing, retail en e-commerce van verschillende merken? Deel een!
-
Hoe goed gaat het met de merkbelofte van Tony’s Chocolonely?
In 2005 kwam de eerste Tony's Chocolonely reep op de markt; melkchocolade in een alarmerende rode verpakking, Fairtrade en '100 procent slaafvrij'. Tony’s streeft naar kinderslaafvrije chocolade en wil cacaoboeren beter betalen. Samen met experts probeer ik antwoord te geven op de vraag in hoeverre Tony’s deze merkbelofte na vijftien jaar heeft ingelost en of Tony’s de loodsboot kan zijn naar een eerlijke wereldwijde cacaomarkt.
-
Amazon in Nederland, Wehkamp stopt, Hema sluit winkels: de retail-voorspellingen voor 2020
Terugblikken en voorspellen, we worden er zo blij van. Vooral op de (bijna) laatste dag van het jaar! We kijken terug op voorspellingen van afgelopen jaar: wat is er uitgekomen, wat niet? En natuurlijk is er een vooruitblik. Wat staat er komend jaar te gebeuren in het land van marketing, retail en e-commerce?
-
Bookaroo als ultieme wraak op Bol.com
De nieuwe site Bookaroo.nl wil de lokale boekwinkel redden van online-reuzen als Bol.com, met een gezamenlijke webshop waarbij de lokale winkel de boeken levert. Klinkt prachtig, maar er schuilt een verborgen agenda met negatieve effecten achter.