Marthijn van Oostveen
Content marketeer Vendrig Packaging

Marthijn van Oostveen is vanaf 2017 werkzaam bij Vendrig Packaging. Vanuit zijn functie als SEO marketeer schrijft hij veel over verpakkingen en welke rol verpakkingen binnen de marketingwereld hebben.
Onderwerpen over verpakkingen, online marketing, SEO, content marketing, artificial intelligence, machine learning en robotics zijn voor hem niet vreemd. Naast Vendrig Packaging schrijft Marthijn op zzp-basis (marthijnvanoostveen.com) content voor een aantal andere bedrijven, waaronder Offerte.nl en Case24.com.
-
Trends in verpakken in 2021
Verpakkingen zijn continu in ontwikkeling. De trends die we komende jaren gaan tegenkomen: technologie, personalisatie, unboxing en duurzaamheid. Het zijn actuele en grote thema's waarin elk jaar weer stappen worden gezet. Met interactieve verpakkingen kun je jezelf als merk onderscheiden. Personalisatie wordt steeds verfijnder, maar vooral het verduurzamen van verpakkingen gaat hard. De industrie als geheel richt zich op verpakkingen die zijn ontworpen voor recycling.
-
Zo gaan Samsung, Bol.com en Wehkamp slimmer om met hun verpakkingen
Met het duurzaam verpakken van je producten neem je als bedrijf je maatschappelijke verantwoordelijkheid om de impact op het milieu te beperken. Belangrijk, want steeds meer consumenten verwachten van bedrijven dat zij hun CO2-voetafdruk verlagen.
-
Waarom je humor in je verpakking moet stoppen en nog vier designtrends
De verpakkingsindustrie kijkt heel goed naar de trends binnen de markt. En die trends zijn op hun beurt weer gebaseerd op consumentengedrag. Je ziet dat steeds meer consumenten zich bewust zijn van de impact die zij op het milieu hebben. Gevolg: steeds minder loze ruimte in verpakkingen. Maar er zijn meer trends, zoals deze vijf.
-
Zo ziet packaging eruit in 2020
Verpakkingen zijn allang niet meer enkel een omhulsel om producten mee te beschermen. Tegenwoordig is het een marketingtool waarmee een merk zich kan onderscheiden. Het is een onderdeel van de marketingmix geworden. Niet zo gek dus dat er veel tijd en geld wordt geïnvesteerd in verpakkingen. Wat staat ons aankomend jaar te wachten? Wat zijn de verpakkingstrends voor 2020?
-
Vier tips voor een aantrekkelijke productverpakking
Een studie uit 2013 toonde aan dat de aantrekkingskracht van productverpakkingen van invloed kunnen zijn op consumenten die niet van plan zijn een aankoop te doen. Het kan aanzetten tot impulsaankopen. Belangrijk dus, die verpakking. Slimme keuzes in kleur, vorm, textuur en typografie kunnen het verschil maken in het succes van je product.