-
Écht aandacht verdienen met het Verdiende Aandacht Canvas
Aandacht is door de toenemende digitalisering en fragmentatie van media schaarser dan ooit. Mensen willen hun aandacht wel geven aan merken, maar dan willen zij wel in ruil iets voor terug. Wij geloven daarom dat aandacht de nieuwe valuta is. We geven het uit, we verdienen het en soms verliezen we het. Reden genoeg voor ons om in het fenomeen aandacht te duiken: hoe werkt aandacht? En hoe kunnen merken op een constructieve én relevante manier aandacht verdienen?
-
You’ll never walk alone: hoe marketing verbindt
Kippenvel na de finale van de Champions League-finale afgelopen zaterdag. De wedstrijd was niet om aan te gluren en dat voelde als Ajax-fan extra zuur, maar het mooiste bleef tot het eind bewaard: duizenden fans zingen samen met de spelers 'You’ll never walk alone'. Samen staan we sterk, samen is niet alleen. Vandaag leggen we je graag uit waarom dit fenomeen steeds vaker wordt omarmd in de marketing en waarom het zo effectief is om de aandacht te krijgen van je doelgroep.
-
Marketing scoort beter met een lach en een traan
In de aandachtreeks namen we je afgelopen weken mee in de werking van aandacht en de aandachtstrekkers hulp en status. Hierbij werd het duidelijk dat je de aandacht kunt trekken door het leven van je doelgroep makkelijker te maken of ervoor te zorgen dat zij goed voor de dag kunnen komen. Vandaag zoomen we in op de leukste aandachtstrekker van het stel: emotie.
-
Hoe je de klant voor je wint? Maak je nuttig
Vorige week las je in de blog over aandacht hoe het fenomeen 'aandacht' werkt en welke zes aandachtstrekkers het onderzoek door Energize en VU Amsterdam heeft opgeleverd. Merken winnen door pragmatisch relevant te zijn: ze zorgen dat ze toegevoegde waarde hebben in het leven van de klant. Ze zetten alles op alles om van nut te zijn. Hoe je dat doet? In deze blog lees je alles over de aandachtstrekker 'Hulp'.