Lars Maat
Online Marketeer Maatwerk Online

Sinds 2011 ben ik werkzaam in de online marketing. Zelf ben ik voornamelijk bezig met online advertising (Google, Bing, Facebook, Instagram en LinkedIn). Met Maatwerk Online (https://www.maatwerkonline.nl) helpen we bedrijven met het behalen van meer klanten uit het internet. Dit doen we sinds 2013 vanuit ons kantoor in hartje Rotterdam.
-
Vijf Google Tag Manager-instellingen die je vanaf nu écht goed gaat gebruiken!
GTM is één van de vele onmisbare tools voor de marketeers van nu. Het plaatsen van Google Analytics-codes, Google Ads-conversiepixels, de Facebook-pixel, de LinkedIn Insights-tag, je Pinterest-pixel, en ga zo nog maar even door, je doet het allemaal veilig en snel in de GTM-omgeving. Naast die ‘standaard’ tags die we allemaal gebruiken, zijn er ook een aantal settings die vaak over het hoofd worden gezien, maar die je eigenlijk écht niet meer over mag slaan. Ik zet ze voor je op een rijtje, zodat je dat voortaan ook niet meer zult doen!
-
De next step in Google-advertenties personaliseren
Met de groei in onlinemarketingbureaus en SEA-specialisten, verdwijnt ook de originaliteit in advertenties die we voorbij zien komen in Google. Het onderscheid in advertenties is ver te zoeken. Als iedereen de zoekterm prominent in de advertentie laat terugkomen, hoe ben je dan onderscheidend? Uiteraard bestaat er een kans dat je kwaliteitsscore lager gaat worden als je van deze methode afstapt. Maar is dat wel zo erg?
-
LinkedIn Advertising: wat kunnen we verwachten?
Adverteren op LinkedIn roept bij veel mensen een gevoel op als 'veel te duur' of 'veel duurder dan Facebook'. Alles is uiteraard relatief. Het klopt dat adverteren op LinkedIn over het algemeen duurder is dan adverteren op Facebook. Daar staat tegenover dat de kwaliteit van het netwerk vele malen hoger ligt. Een overzicht van de mogelijkheden met LinkedIn Advertising, plus de nieuwe opties en features die we dit jaar kunnen verwachten.