Paul van der Ham
Directeur iGlow

Paul adviseert en traint organisaties om successen te behalen met de productie van eigen mediacontent: video’s, podcasts en interactieve media. Hij ontwikkelde een methodiek voor co-creatie op basis van praktijkervaring bij projecten voor de overheid en de cultuursector. In zijn iGlow Academy leidt hij mediastudenten op tot media-ondernemers.
-
Podcast: de heilige graal van museale beleving
Zien, luisteren, ruiken, proeven, voelen. Hoe nemen musea hun bezoekers mee in een beleving? In Nederland is tentoonstellingmaker Pieter van der Heijden koploper. Hij maakte de 'Canon van Nederland' in het Nederlands Openluchtmuseum en is bezig met een remake van de Beeld & Geluid Experience in Hilversum, die vanaf 2021 te zien is. De heilige graal van belevingsconcepten is volgens hem een 360-graden-ervaring, fysiek én digitaal.
-
Podcast: denk als een contenthacker
Kijk anders naar het maken van content. Focus niet op de volgende taak, nog meer content, maar denk als een contenthacker: analytisch, nieuwsgierig, opportuun, efficiënt, onbevreesd en probleemoplossend. Contenthacker Alouschka van Dijk gelooft dat deze mindset helpt om efficiënter en impactvoller content te maken. In een nieuwe aflevering van podcast Play vertelt ze over inspirerende voorbeelden en geeft ze tips hoe je zelf met contenthacking aan de slag kunt.
-
Podcast: nieuwe Microsoft HoloLens maakt marketing avontuurlijk
Vorige week zondag presenteerde Microsoft de HoloLens 2, een bril waarmee je een holografische piano in je woonkamer zet en kunt bespelen. De nieuwe bril herkent je handen, waarmee je op virtuele knoppen kunt drukken en scenario’s activeert. Je kunt 3D-objecten vastpakken en verplaatsen. De scheidslijn tussen bezit en een projectie, tussen echt en nep vervaagt. Augmented reality is inmiddels meer dan een leuke gimmick. Wat betekent deze technologische ontwikkeling voor marketeers?
-
Podcast: vijf merkbewuste verhalen over contentmarketing
Het lijkt zo simpel, verhalen maken rond je merk. Toch vinden marketeers het moeilijk, vertelt storytelling-expert Cor Hospes in deze podcast. Een verkooppraatje is nog geen aanstekelijk verhaal. Daarbij vergeten marketeers vaak de basis: voor wie maak je de content? Naast snappy content kun je in 2019 met langere, diepgravende verhalen opvallen tussen de rest. Hoe doe je dat?