Luuk van Hoogstraten
Founder Genius Voice

Currently a master’s student at Tilburg University (Marketing Analytics). Simultaneously I look for opportunities to apply my knowledge to professional problems. Combining these two is hard work, but hard work pays off. Devoting my free time to acquire technical skills like learning and mastering Python. The thing I love about this combination is the constant trade-off between acquiring new knowledge and working in an environment where my new knowledge can be useful. By studying Marketing Analytics at Tilburg University I hope to bring a mix of technical knowledge, management skills and presentation skills to the professional table.
Also started my own company; Genius Voice. This is one of the first agencies dedicated to developing Google Actions for (Dutch) organizations.
-
Zo frictieloos mogelijk door de klantreis
In de tijd voor Tikkie maakten mensen al geld naar elkaar over. Hoe we dit 'vroeger' deden lijkt nu onnodig moeilijk. Je stuurde je rekeningnummer door naar de betalende partij, die logde in bij internetbankieren, moest rekeningnummer en naam intypen en maakte het geld over. Nu is een betaalverzoek binnen enkele seconden geregeld. Het grote verschil tussen de twee methoden is het aantal handelingen om het doel te bereiken. Frictie dus. En frictie bepaalt voor een wezenlijk deel de customer experience.
-
Voice en de inclusieve samenleving
Innovaties beginnen vaak bij een zeer specifieke gebruikersgroep en verspreiden zich dan als een olievlek naar andere gebruikersgroepen. Denk bijvoorbeeld aan PayPal: ooit opgericht voor eBay-kopers en -verkopers het opsturen en ontvangen van cheques overbodig te maken, uiteindelijk geadopteerd door meerdere gebruikersgroepen. Dit zal ook het geval zijn met voice. Wat kunnen de unieke kenmerken van voice voor bepaalde groepen in Nederland betekenen? Wat is het extra voordeel van voice als communicatiekanaal voor hen? Wat kan voice doen voor mensen die weinig tot niets zien of niet geletterd zijn?
-
Hoe De Correspondent en het selectie-effect stof tot nadenken geven
Een tijdje geleden las ik een artikel op De Correspondent waarin nogal kritisch werd gekeken naar online marketing. Er werd onder andere een experiment van eBay aangehaald waarin het selectie-effect werd aangeduid. Als marketing-analist schrok ik hiervan. Maar wat is het selectie-effect (en het probleem daarmee) nou eigenlijk en wat is de rol van voice, het nieuwe communicatieplatform, in de oplossing voor dit probleem?