Marieke Hendrix
Visual Storyteller MariekeHendrix.nl

Marieke Hendrix is marketingexpert, storyteller, blogger, spreker en gespecialiseerd in perceptiemanagement. Met haar verbeeldingskracht helpt ze bedrijven om hun waarde voor de samenleving te ontdekken en daar betekenis aan te geven. Ze werkt als adviseur voor verandercommunicatie bij financiële uitvoerder APG, was Floor Manager bij Tedx, maakte radio en tv en begeleid organisaties met verandervragen door problemen en oplossingen te verbeelden. Met haar eerste boek brengt ze 20 jaar aan ervaring samen in een overzichtelijk handboek voor organisaties die hun mensen maar niet ‘mee’ krijgen.
-
Breng je klant terug in beeld met een reframe
Of het nou kleine of grote organisaties zijn, je betekenis wordt gemaakt door de kwaliteit van de interacties tussen jouw team en je klanten. Maar organisaties en klanten verliezen elkaar na verloop van tijd uit het oog. Wat je dan nodig hebt, is een reframe.
-
Zekerheid in tijden van digitale transformatie
Zoals je al in het verslag over Online Tuesday kon lezen: 'Culture eats strategy for breakfast'. Als je niet weet hoe je het met 'elkaar' zou kunnen doen, helpt geen enkele strategie. De factor mens is bepalend of een digitale transformatie gaat slagen of niet, de rest volgt. Hoe staat dat er eigenlijk voor? Hoe blijven bedrijven relevant voor de dag van overmorgen?
-
Er is geen werkelijkheid, er is alleen waarneming
Vaak denken bedrijven dat ze relevantie kunnen hervinden met een goede campagne, of nog betere KPI’s. Dat is zeker zo – de feiten moeten kloppen – maar uiteindelijk komt het allemaal neer op hoe mensen besluiten nemen. Wat drijft jouw publiek? Vertrouwen ze elkaar of hangt het als los zand aan elkaar? Handelen ze uit angst of uit volle overtuiging? Als je de werkelijkheid als complex ervaart, blijf je vasthouden aan wat je gewend bent. Alleen als de pijn of het verlangen het anders te doen te groot wordt, zijn we bereid de effecten van ons eigen handelen onder ogen te zien. Oftewel: we zien wereld niet zoals die is, we zien de wereld zoals we zelf zijn.