Ruud Buijserd
Co-Founder Klue

Als co-founder van Klue houdt Ruud zich dagelijks bezig met websitepersonalisatie voor B2B organisaties. Klue is de oplossing die organisaties helpt om marketing data gedreven en websites persoonlijk te maken.
-
Eventverslag: Dutch Search Awards 2019
Op donderdag 12 december vond de vierde editie van de Dutch Search Awards (DSA) plaats. Met 21 awards verdeeld over vier categorieën, een gedegen jury proces en een spetterende avond, is de Dutch Search Awards hét evenement voor de Nederlandse search-industrie. Een verslag van de avond én van de winnaars.
-
Waarom B2B-organisaties moeten starten met websitepersonalisatie
Wanneer je iemand vraagt naar zijn of haar favoriete online ervaring, hoor je vaak namen zoals Bol.com, Google, Facebook, Amazon en andere bekende partijen. Wat maakt de ervaring bij deze partijen favoriet? Eén woord: personalisatie. Maar niet alleen bij consumentenwebsites is personalisatie belangrijk, ook in de B2B-wereld speelt personalisatie een steeds prominentere rol.
-
Het belang van relevante en persoonlijke content bij account-based marketing
Veel B2B-marketeers zijn al bezig met een vorm van account-based marketing of denken er over na om het te implementeren. Er is een verschuiving waar te nemen: het doel is niet meer een grote hoeveelheid leads, maar juist specifieke personen binnen doelaccounts. Om dat doel te realiseren is goede en relevante content erg belangrijk. Content kan de aanpak van account-based marketing ondersteunen, want door de juiste content ben je als marketeer beter in staat het doel te bereiken: de interesse van die ene persoon binnen die organisatie. En zo doe je dat.
-
Drie account-based marketingaanpakken: welke past bij jouw organisatie?
Account-based marketing wordt steeds populairder onder marketeers en B2B-organisaties. De aanpak is waardegericht en zorgt voor focus. Eerder schreef ik over de onderliggende principes van account-based marketing en hoe dit impact heeft op de effectiviteit. In dit artikel ga ik verder in op een drietal aanpakken binnen account-based marketing. Welke vorm past het beste bij jouw organisatie?
-
Marketeer, let op: voorkom verkeerde conversie-percentages
De conversie-ratio die je vandaag gebruikt om het aantal nieuwsbrief-inschrijvingen of demo-aanvragen te meten, kan wel eens fundamenteel verkeerd zijn. Zelfs zo verkeerd dat het 10 tot 70 procent kan afwijken van de werkelijkheid. Erg belangrijk dus om te snappen waar je naar kijkt en waarom. Hoe kan Google Analytics een vertekend beeld geven en hoe kun je dat voorkomen?
-
De vier onderliggende principes van account-based marketing
Account-based marketing werd begin 2017 getipt als een marketinghype. Inmiddels zijn we bijna twee jaar verder en kunnen we stellen dat het geen hype is. Account-based marketing is here to stay. Om B2B-marketing effectief te laten zijn is het belangrijk om rekening te houden met verschillende standpunten, benaderingen en onderliggende doelen van personen binnen een organisatie. Dit is precies waar account-based marketing zich op richt.