Paul van Keeken
Senior Enterprise Marketing Manager Benelux Adobe

Paul van Keeken werkt als Sr. Enterprise Marketing Manager Benelux bij Adobe. Hij heeft ruim 14 jaar ervaring in de marketingwereld. Paul is een gepassioneerde multidisciplinaire marketeer met een expertise in fieldmarketing en strategische marketing. Daarnaast is hij een ervaren woordvoerder op evenementen.
-
Vier tips die klantbeleving naar hoger niveau tillen
Keuze is niet altijd het beste voor de klant en 'convenience is the new loyalty' is een dooddoener die slechts voor een deel op waarheid berust. Met enkele markante uitspraken maakt Gino Van Ossel, professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School, tijdens het Adobe Experience Forum korte metten met een aantal overtuigingen die volgens hem telkens opdoemen wanneer het gaat over de toekomst van retail en e-commerce.
-
AI is essentieel om op grote schaal te personaliseren
"Tegen mijn logica is niks in te brengen." Zie hier de woorden van VIKI, een supercomputer die drijft op Artificial Intelligence uit 'I, Robot', een film die zich afspeelt in de nabije toekomst waarin mensen en robots nauwelijks maar van elkaar te onderscheiden zijn. Wijze woorden met een profetisch karakter, zo blijkt, want steeds meer sectoren raken overtuigd van de kracht van AI. Uit het recente 'Context is Everything'-onderzoek van Adobe, waarbij zeshonderd Europese beslissers op het gebied van marketing, IT en klantenservice zijn ondervraagd, blijkt zelfs dat merken AI massaal willen inzetten nu ze verdrinken in de grote hoeveelheid data die beschikbaar is.