Peter Hoitinga SMP
Strategy & interim marketing director Lane Marketing Strategy

Peter Hoitinga is een creatieve marketeer met een ruime ervaring in consumenten marketing. In verschillende senior posities was hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling en introductie van succesvolle nieuwe proposities. Peter heeft ervaring bij zowel bureaus als strategy director als marketing directeur bij adverteerders. Hij werkt zowel als consultant als interim directeur voor dienstverleners en retailers die op zoek zijn naar innovatieve businessmodellen. Peter is door Nima gecertificeerd als Senior Marketing Professional.
-
Hoe traag de advocatuur innoveert in Nederland
"Duur, niet transparant over werkwijze en kosten, elitair en een gebrek aan inlevingsvermogen. Voor consumenten en ondernemers laat de advocatuur het nodige te wensen over." Een harde conclusie uit onderzoek van Het Advocatenblad, die meer doet denken aan het horkige personage Louis Litt dan de charmante Harvey Specter uit de Amerikaanse advocatenserie 'Suits'. Hoe toegankelijk is het recht voor een particuliere consument? Niet echt. De advocatuur houdt zichzelf in een wurggreep die uiteindelijk zelfs kan leiden tot onvermijdelijk ingrijpen van buitenaf.
-
Generaal John de Mol speelt een sterk spel Catan
John de Mol wil concurreren met Facebook en Google. Volgens de biografieën en karakterschetsen van De Mol is hij een fanatieke speler van spelletjes. Een van zijn favoriete bordspellen schijnt Catan te zijn. Hoeveel overwinningspunten heeft hij nodig voordat hij het grote 'Ik hou van Holland'-mediaspel heeft gewonnen en een serieuze vuist maakt richting de Amerikaanse techreuzen? En hoe groot is het speelbord van John de Mol?
-
De Bijenkorf: warenhuis-kampioen zonder competitie
De warenhuis-vlaggenschepen van Parijs zijn Lafayette en Le Bon Marché. In Londen is de keuze reuze met onder andere Harrods, Harvey Nichols, John Lewis, Selfridges. En in Nederland? Wij hebben gelukkig nog onze eigen Selfridges: De Bijenkorf. Een warenhuis dat er met kop en schouders bovenuit steekt. Maar zelfs als je iedere dag met dubbele cijfers wint van ploegen uit de Keuken Kampioen-divisie, ben je nog niet automatisch Champions League-winnaar.