Andreas Giese
Dexport

Andreas Giese is oprichter en CEO van Dexport. Daarnaast is hij (mede)initiatiefnemer van het Cross Border e-commerce Event, de Cross Border top 30 en de Amazon marketing software ProfitWiser. Andreas is geboren en getogen in Berlijn in 1979. In 2006 zag hij een niche in de markt, Dexport: online marketingspecialist voor de Duitse markt. Dexport ondersteunt snelgroeiende bedrijven en bekende merken bij het veroveren van de Duitse markt.
-
Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls
Waar het fysiek in de winkels liggen voor merkhouders voorheen vooral belangrijk was bij het verwerven van bekendheid in het buitenland, heeft de opkomst van marketplaces en influencers het speelveld veranderd. Hoe kunnen marketeers hiervan profiteren?
-
World domination binnen handbereik
We hebben in ons kleine kikkerlandje een grote portefeuille met succesvolle internationale merken. Philips, G-Star, Brabantia en Fatboy, om maar een paar te noemen. Voor deze merken is export essentieel, voor een verdere wereldwijde expansie. Door de opkomst van grote e-commerceplatformen als Alibaba, Amazon en Zalando, wordt internationale groei een stuk eenvoudiger, lijkt het. In de praktijk zijn deze bedrijven zowel vriend (klant) als vijand (concurrent). Ze bepalen meer en meer de omzet van de merkfabrikant, maar werken ook prijsconcurrentie in de hand. Dit heeft alles met de marktplaatsfunctie te maken, want wanneer meer bedrijven hetzelfde merk aanbieden, wordt de prijs verlaagd om de order te winnen. Een lagere prijs trekt meer consumenten aan en er ontstaat een sneeuwbaleffect. Hoe moet je als merkfabrikant met deze ontwikkeling omgaan als je de consument internationaal wil bereiken?