Claudette Deddes
Communicatiemanager Deddes Company

Claudette Deddes (Deddes Company) ondersteunt organisaties met strategisch (intern) communicatieadvies, interim communicatiemanagement bij veranderingen en internal branding.
De wereld om ons heen verandert voortdurend. Organisaties moeten daarop inspelen en dat vraagt veel van medewerkers. Deddes Company gelooft erin dat veranderingen pas tot stand komen als mensen zelf de regie kunnen en willen nemen. De kracht van Deddes Company zit in het verbeteren van de interne communicatie, interactie en samenwerkingsprocessen, zonder het merk, de strategie en de organisatiedoelstellingen uit het oog te verliezen.
Claudette heeft ruim 25 jaar ervaring in het communicatievak bij (middel)grote organisaties in de profit en non-profit sector. Van de Politie tot adviesbureau Winkelman & van Hessen, van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen tot grote corporates als KLM, KPN, NS, Jacobs Douwe Egberts en Transavia.
-
Waarom is Transavia zo goed in internal branding?
Medewerkers zijn de belangrijkste uitdragers van de merkgedachte. Als zij weten waar het merk voor staat, het ‘in hun hart dragen’ én dat uitdragen, worden ze oprechte merkambassadeurs. Deze relatie tussen merk, medewerkers en de impact op de klant is wat we proberen te versterken met internal branding. Transavia ontving in maart dit jaar een Dutch Marketing Award in de categorie 'Internal Branding Company of the Year 2018'. Waarom eigenlijk?
-
WE Fashion en de zeven principes van CEO Joris Aperghis
Een merk (met zijn merkwaarden) kan ook intern worden gebruikt om een proces van identificatie met het bedrijf tot stand te brengen. Hierdoor wordt er bij de medewerkers een directe link gelegd tussen markt en gedrag. Dit noemen we internal branding. WE Fashion ontving in maart een Dutch Marketing Award in de categorie 'Internal Branding Company of the Year 2017'. Communicatiestrateeg en -adviseur Claudette Deddes is verbonden aan de NIMA Community Internal Branding. Zij zag in die toekenning reden om een interview aan te vragen bij de drijvende kracht áchter het succes van WE Fashion: CEO Joris Aperghis.