Arthur Simonetti, voorzitter NIMA B2B
Marketing Director DSM

Register Marketer, strategist, trainer, facilitator. Main interests are strategy, creativity, behavioral change and storytelling. He combines these elements to motivate marketers and sales professionals to adapt to the changing needs and demand of their customers and their ecosystems.
-
Hou toch op met open deuren, geef me een handvat!
Is het wel zo zinvol om weer een discussie te hebben over de verschillen tussen B2B- en B2C-marketing, zoals Charles Long in zijn recente blog 'Hou toch op met het vergelijken van B2B en B2C!' weer eens benadrukt? Aangezien we leven in een tijd van polarisatie en populisme, zal het zeker een bepaald publiek dienen. Maar weet Charles wel wat de behoefte is van zijn doelgroep? Zijn wij B2B-marketeers wel geïnteresseerd in verschillen? Wat helpt het ons in de dagelijkse praktijk?
-
Vier commercialisatie-dilemma’s: kiezen of delen?
Een van de belangrijkste taken van een manager is het nemen van beslissingen. Soms vinden we dat dit gelijk staat aan het maken van keuzes. Een keuze tussen A en B, zwart en wit, strategie en tactiek. Dit suggereert dat de twee tegenpolen elkaar uitsluiten en dat één van beide keuzes het beste zou zijn. In de echte wereld is dit niet altijd (of misschien wel nooit) het geval. In marketing worden we dagelijks geconfronteerd met dilemma's, maar tijdens de lancering van nieuwe producten zijn er meerdere dilemma's tegelijkertijd. Hoe ga je daarmee om?
-
Triple T van B2B-marketing: Trust, Transparantie en Technologie
Eén van de slechte ontwikkelingen binnen het marketingvak is de verbastering en daarmee devaluering van het woord marketing. Direct marketing, online marketing, influencermarketing, digital marketing, interne marketing, affiliate marketing en ga zo maar door. Er is maar één marketing: MARKETING! En daar hoort ook B2B-marketing bij. B2B-marketeers bespreken geregeld de laatste ontwikkelingen in het vak en wisselen best practices uit. Op basis van gesprekken met marketing-specialisten wordt duidelijk dat de invulling van de vier P’s meer en meer gebeurt op basis van Trust, Transparantie en Technologie.
-
Zo organiseer je een Oscar-waardige strategie-workshop
Tijd is kostbaar (en we hebben er steeds minder van, lijkt het wel). Daarom is het organiseren van een succesvolle strategie-workshop geen makkelijke taak. Hoe zorg je ervoor dat je een blijvende herinnering creëert? Probeer het anders te bekijken: vergelijk de organisatie van je event eens met het produceren van een film.