Tom De Bruyne
Co-Founder SUE Amsterdam / Behavioural Design Academy

De Belg Tom de Bruyne is mede-oprichter van SUE Amsterdam, een bureau dat gespecialiseerd is in gedragsbeïnvloeding. SUE ontwerpt proposities, producten, diensten, programma’s en communicatiestrategieen voor nationale en internationale overheden, bedrijven, NGO’s en politieke partijen. Daarnaast traint hij ook mensen, teams en bedrijven in gedragsverandering in de Behavioural Design Academy. Tom is Belg, maar woont sinds 2007 in Amsterdam. Hij is Fellow aan de Universiteit van Leuven en gastdocent op de Rotterdam School of Management. In zijn vrije tijd verzamelt hij foto’s van bizarre MKB slogans op http://mkbslogans.tumblr.com. Voor meer serieuze dingen kan je zijn TedxDelft talk “why designers eat advertising for breakfast” bekijken op http://sue.am/tom_at_tedx , zijn maandelijkse columns over gedragsontwerp lezen in Tijdschrift voor Marketing of op http://sueamsterdam.com/blog, hem volgen op http://www.twitter.com/tomdebruyne of zijn slides bekijken op http://slideshare.net/tomdebruyne.
-
Vijf redenen waarom ‘De Klant Centraal’ mislukt
Elke organisatie claimt meer klantgericht te willen werken. Maar tussen het voornemen en de daad staan een aantal hardnekkige gewoontes en barrières in de weg. Een vijftal op een rij.
-
Function Creep: hoe de toekomst steeds beangstigender wordt
Ik ben me er terdege van bewust dat een column beginnen met een vergelijking met nazi-Duitsland eigenlijk volgens de Wet van Godwin niet kan. Maar vertrouw op mij: de vergelijking zal op zijn plek vallen. Beloofd.
-
Drie hoofdzondes tegen klantgericht innoveren
Ik zat deze week naar een keynote te luisteren van een CEO van een Belgische bank. De man schijnt – zo zeggen vakmedia die er verstand van hebben – een topmanager te zijn. Hij vertelde over hoe hij van de digitale transformatie van zijn bank, zijn levenswerk aan het maken is. Ik merkte dat ik me ontzettend ergerde aan zijn verhaal.