Karen Grouve
Marketeer CYI

Karen heeft ervoor gekozen om na haar baantjes als content en corporate marketeer bij onder andere Kees Smit Tuinmeubelen en Adwise | Your Digital Brain haar eigen visie achterna te gaan. Karen heeft altijd al een enorme passie gehad voor social media en heeft van deze hobby haar werk kunnen maken. Naast het regelen van de social media kanalen voor klanten bouwt ze ook websites, en helpt ze klanten tijdens hun digitale transformatie. Karen is altijd opzoek naar nieuwe trends en innovaties zodat ze deze ook bij haar klanten kan doorvoeren.
-
De acht Instagram-trends voor 2019
Instagram heeft in 2018 enorme stappen gemaakt voor zowel de persoonlijke accounts als voor bedrijven. Je kan shoppen via Instagram, samenwerkingen aangaan en heel makkelijk een enorm bereik genereren. Hoewel er dus in 2018 veel is gebeurd, ben ik ervan overtuigd dat dit in 2019 alleen nog maar keihard door gaat zetten. Als bedrijf kun je eigenlijk niet achter blijven, dus ik vertel je in deze blog, net als vorig jaar, graag alle ins and outs voor 2019. Get ready!
-
QR-code: terug van weggeweest of nog steeds zó 2015?
Op LinkedIn kwam ik deze week een berichtje tegen van iemand die haar eigen QR-code op LinkedIn had gevonden en deze wilde inzetten bij sollicitaties. Handig om hem op je CV te zetten zodat potentieel nieuwe werkgevers makkelijk en snel naar je profiel kunnen gaan. Al snel ontstond er discussie over de QR-code. Een groot deel van de reacties ging over het feit dat de QR-code zó 2015 was en vooral ook heel erg omslachtig zou zijn. Maar is dat wel echt zo? Wat zijn de mogelijkheden en waarvoor worden QR-codes tegenwoordig ingezet?
-
Snapvertisement, snap jij het?
Snapchat is upcoming, dat kunnen we niet meer ontkennen. Steeds vaker zien we campagnes voorbij komen van grote merken. Kijkend naar Snapchat-marketing zie je dat adverteren op het platform ('snapvertisement') in de VS al volledig is geadopteerd. Onduidelijk is waarom Snapchat in Nederland nog niet zo trending is als in Amerika, maar het is absoluut een gat in de markt. Dit is dus hét moment om de Snapchat-trein te pakken. Maar hoe maak je er optimaal gebruik van?
-
Zo haal je in 2018 nog meer uit Instagram
Instagram is nog altijd trending. Niet alleen het aantal gebruikers stijgt nog elke dag, ook het aantal bedrijven dat Instagram inschakelt als marketingmiddel is aan het groeien. Als je wil opvallen tussen alle advertenties moet je dus origineel zijn en alle trends en ontwikkelingen bijhouden. Maar hoe blijf je bij en wat zijn de trends en ontwikkelingen waar je aan mee moet doen? Hoe kun je in 2018 alles uit je Instagram-account halen? In dit artikel lees je over 7 trends en ontwikkelingen die je moet weten op het gebied van Instagrammarketing in 2018.