Martijn van Lambalgen
Strategisch data analist Primer

Is momenteel werkzaam als strategisch data analist bij NTR en is oprichter van Primer.
-
Hoe je Distinctive Brand Assets bouwt
Met distinctieve (visuele) brand assets zorg je dat je merk herkenbaar is in reclame-uitingen en ben je in staat snel te communiceren in de eerste, cruciale, aandachtsfase. Een onderzoek naar deze eerste fase op advertenties: willekeurige uitingen zijn in hun natuurlijke omgeving gemeten op aandacht, merkkoppeling, visual- en tekstoverdracht. Hoe zien de aandachtspatronen eruit en hoe is de merkkoppeling?
-
Aandacht trekken én vasthouden in Facebook-advertenties
In de vluchtige omgeving van social media, met hapklare brokken informatie en de ‘fear of missing out’-cultuur, wordt het steeds belangrijker een boodschap in korte tijd te communiceren. Een video van dertig seconden maakt in deze omgeving weinig kans uitgekeken te worden. Twee seconden, daarin trek je de aandacht. Of niet.
-
Van viewability naar aandacht: 3 bannerformaten vergeleken
Adverteerders worden kritischer op de inzet van online advertising. Daarin wordt vaak gestuurd op viewability, de mogelijkheid voor mensen om een uiting te zien - de opportunity to see. De volgende stap is het verkrijgen van aandacht - de certainty to see. Op basis van eyetracking-onderzoek vergelijken we het vermogen van drie verschillende bannerformaten om die aandacht te genereren en zetten we die af tegen de kosten. Op zoek naar de beste roi.