Cliff Herder
Online Advertising Consultant Traffic Builders | Digital Marketing Intelligence

Als Online Advertising Consultant bij Traffic Builders ben ik verantwoordelijk voor de strategische en operationele inzet van Paid Search voor een zeer divers pallet aan klanten.
-
Advertentieroulatie in AdWords: van onbepaalde tijd naar geoptimaliseerd rouleren
Google kwam het afgelopen jaar met verschillende tools om je AdWords-account te automatiseren. Ook heeft automation meer statuur gekregen in de nieuwe interface van AdWords. Zo werd smart bidding prominenter op de kaart gezet, werden er smart display campaigns geïntroduceerd en is advertentieroulatie een serieuze factor geworden in de optimalisatie van accounts door Google. Over de advertentieroulatie wil ik het in deze nieuwe serie dan ook graag hebben. Ben je benieuwd hoe je advertentieroulatie voor je kunt laten werken? Lees dan verder!
-
In 5 stappen je biedingen automatiseren met Smart Bidding van Google AdWords
Machine learning heeft zijn opwachting in het paid search-landschap gemaakt en zal de komende tijd alleen maar een grotere rol gaan spelen. Een van de facetten waarin deze ontwikkeling duidelijke vorm krijgt is het automatiseren van biedingen. Kort gezegd, het bepalen van maximale biedingen in de veiling wordt overgenomen door een algoritme. Je kunt hiervoor aankloppen bij 3rd-party platforms zoals DoubleClick, maar je kunt er ook binnen AdWords voor terecht. Op het Google-platform zijn drie biedstrategieën die gebruik maken van een machine Learning: Doel-CPA, Doel-ROAS en eCPC, ook wel smart bidding.
Omdat zomaar onzorgvuldig overgaan van handmatig bieden naar geautomatiseerd bieden een exercitie van onzekerheid kan zijn, wil ik je met dit artikel op weg helpen naar geautomatiseerde biedingen met behulp van AdWords.