Dimitry van Hulten
Strategy Director Vizeum

Dimitry is al meer dan 20 jaar actief in het mediavak. Ooit begonnen als Media en Research director en nu werkzaam bij Vizeum als Strategy director. Hier geeft hij communicatie advies aan klanten zoals Grandvision, Honda, Jupiler en Verkade. Daarnaast maakt Dimitry deel uit van de Mobile stack: een team van verschillende specialisten van de bureaus van Dentsu Aegis Network. Zij helpen adverteerders om het potentieel van mobile advertising beter te benutten en beter te integreren in de totale marketing-communicatie mix.
-
De spelregels voor effectieve mobile video advertising
Binnen het speelveld van mobiele advertising is video een van de grootste groeiers. Over de periode van 2014 tot 2017 is de consumptie van video op mobiel onder het gros van de consumenten maar liefst verdrievoudigd (Dentsu Aegis CCS) en de bestedingen voor mobile video advertising groeien gestaag mee. Zo meldt IAB dat adverteerders inmiddels zo’n 42 procent van hun budget voor online video advertising op mobiel besteden.
Om deze inzet zo effectief mogelijk te maken is het belangrijk om ons te realiseren dat de spelregels voor video advertising op mobiel wezenlijk anders zijn dan die voor desktop of televisie, laat staan voor in de bioscoop. En hoe duidelijk en zelfs voor de hand liggend deze spelregels vaak zijn, ze worden helaas nog lang niet altijd nageleefd. Tijd dus om de belangrijkste nog eens op een rij te zetten.