Arthur ten Have
Product Manager Spotler

Arthur ten Have is Product Manager bij Spotler (ontstaan na het samengaan van de bedrijven Blinker en MailPlus). Spotler ontwikkelt en levert e-mail marketing automation software en helpt meer dan 5.000 gebruikers om e-mail marketing en marketing automation effectief in te zetten. Arthur heeft jarenlange ervaring op het gebied van productontwikkeling en is op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen in de markt. Met zijn duidelijke productvisie en -strategie, heeft hij aan de wieg gestaan van tal van innovatieve toepassingen binnen de software, en weet hij als geen ander hoe je klantwensen en businesscases kunt vertalen in succesvolle productoplossingen. Arthur is tevens voorzitter van de werkgroep Research binnen de DDMA Commissie E-mail.
-
Nationale E-mail Benchmark 2020: effectiviteit e-mailmarketing stijgt weer
DDMA heeft ze weer in kaart gebracht: de belangrijkste trends op het gebied van e-mailmarketing. Wat zijn de beste verzendmomenten en -dagen en hoe zit het met de klikratio’s in het afgelopen jaar?
-
Nationale E-mail Benchmark 2019: Impact AVG positief op de belangrijkste ratio’s
De nieuwste editie van de jaarlijkse Nationale E-mail Benchmark is gepubliceerd. In het grootste onafhankelijke onderzoek naar e-mail in Nederland zijn de resultaten van bijna honderdzeventigduizend campagnes uit 2018 geanalyseerd. Ze vertegenwoordigen meer dan 4,2 miljard e-mails die door bijna drieduizend bedrijven zijn verzonden. Belangrijkste conclusie: in het jaar waarin de AVG van kracht werd zijn de belangrijkste ratio’s stabiel gebleven of zelfs licht gestegen. Dat is goed nieuws voor de e-mailmarketingbranche en een teken dat marketeers in Nederland hun zaken al goed op orde hadden.
-
Nationale E-mail Benchmark 2018: Effectiviteit van e-mail als marketingkanaal blijft stabiel
De nieuwe editie van de jaarlijkse Nationale E-mail Benchmark is gepubliceerd. Met een dataset van maar liefst 4,5 miljard verstuurde e-mails in 2017, in 177.000 campagnes door bijna 3.000 bedrijven, biedt het onderzoek inzicht in de effectiviteit van het kanaal e-mail. Wat zijn de belangrijkste trends? Wat is het beste verzendmoment? En wat doet campagneomvang en -frequentie met de resultaten?